Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tycker ni? (långt)

Skrivet av Charlotte
Jag har 4 barn med astma o allergi (de är 19, 15, 12 o 4 år). Vi har sedan 1994 haft 1/4 vb för barnen. När det nu i mars skulle förnys fick vi avslag! Inget har ändrats i förhållande till städning, hjälp med smörjning, medicinering etc.
Idag kom ett utlåtande från försäkringsöverläkaren, han hade mycket svårt att se att vi skulle ha mer än 7 timmars extra vård/vecka på barnen.
Men, jag tvättar minst två maskiner/dag med barnens kläder, städar varje dag (våttorkar, dammar och dammsuger), smörjer eksem och medicinerar (påminner de stora och ser till att de tar medicinen).
enligt läkaren behövs det inte städas varje dag, fast han skriver att det ändå är bra att hålla rent (?).

Barnen har eksem, pälsdjursallergi, pollen allergi (varav den ena har allergi mot björk, gräs och gråbo, alltså fån mars-april till sept-okt.)

Vad ska jag göra? Kan man träffa nämnden? Överklaga?
Fattar absolut ingenting, vi har ju fått detta i 10 år!!

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig!
Svar på tråden: Vad tycker ni? (långt)

Låter konstigt..

Skrivet av  no1wildcat
..att ni fått godkänt tidigare och inte nu!Man har ju 2v? på sig att överklaga ett beslut har jag för mig men det kan ha vart längre tid.Lycka till!
 

HEj katten.. =)

Skrivet av  Charlotte
Så vi ses här med...

JOdå, jag ska överklaga... allt för att bråka så mycket som möjligt.
Fick veta nu att jag kan vara med på nämndmötet! Det ska jag vara!

Kram, klanis =)
 

Heeeeej=0)

Skrivet av  no1wildcat
Trodde nog att det var du*S*..På dem bara Å klaga Å va´ med på mötet!Kram!
 

det jag kan tänka mig

Skrivet av  bullen71
är att de inte anser att ni har lika mycket mertid som förra gången ni sökte och därför inte når upp till de 10 timmar/vecka som krävs för att få 1/4-dels vb.
19-åringen kan ni väl inte ens ta med i ansökan längre,,,han/hon är inget barn och ska alltså kunna sköta sig själv. Likaså så ska en kanske 15-åring kunna smörja sig själv och liknande saker,,,,kanske även 12åringen börjar kunna det nu (enligt FK alltså).
Har du fått igenom tvättmaskinerna som merarbete förut,,,,det tycker jag verkar konstigt,,,för 2 maskiner tvätt är väl rätt så normalt i en 4-barnsfamilj (oavsett allergier menar jag).
Men har ni inte fått någon förklaring till varför ni fick avslag,,,,,ring annars och be att få det.
Lycka till.
Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv