Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

lessen...

Skrivet av åza med 4 killar
jag fick idag avslag från länsrätten på min överklagan om VB...min son har damp,perthes och astma..dessutom matproblem
perthes är en höftsjukdom och han får absolut inte gå upp mer i vikt .han är överviktig nu (han kan inte röra sig så bra pga perthes och har därför gått upp i vikt)
men det står att man kan överklaga till tingsrätten men är det nån här som gjort det?? jag känner att jag inte orkar med ett avslag till...nån som har tips på hur jag ska överklaga isåfall...
jag har dessutom en hyperaktiv 3½ åring som vi varit hos barnpsyk. med och dom ska fortsätta med han nu i höst...jag skrev om han i överklagan men det hjälpte tydligen inte...
jag tar tacksamt emot alla tips ni har..min enda önskan är att få ett kvarts bidrag så jag kan gå ner och bara jobba 3 nätter i veckan..(jobbar natt på fabrik)
Svar på tråden: lessen...

Kämpigt!

Skrivet av  Ulrica med Elias
Hej!

Det är tydligt att det spelar väldigt stor roll vilken handläggare man får. Vi har 1/4 VB (fick ombeviljat förra veckan, hade helt VB innan). Vår son (2½ år) har "bara" astma (medfödd lungskada) och är motoriskt sen. Detta innebär att han inhaleras dagligen och är infektionskänslig. Vi har inte haft några problem att få vb! ...ska tillägga att vi har en jättetrevlig handläggare på fk!! Låter verkligen som att ni fått "fel" handläggare!
 

Artiklar från Familjeliv