Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Undran??

Skrivet av Monika m Tilde
Står det i förslaget till vb, eller i beslutet till vb exakt _vad_ de har beviljat??
Läste ju nedan det Bengt skrivit, att de först inte beviljat mertid för natt-arbete.
För vår del ligger det mesta och värsta jobbet nattetid, eftersom det är då Tilde har ont och jag får ibland vara vaken med henne ett par timmar isträck innan hon kan slappna av efter smärtismedicinen så pass att hon kan somna.
Hur hittar man rättsfall som man kan hänvisa till om man vill/behöver överklaga??
Svar på tråden: Undran??

De beslut vi har fått...

Skrivet av  Bengt
har oftast inte innehållit vilket merarbete som har godtagits utan FK har talat om att merarbetet berättigar till en viss nivå.
Det är först när vi har gått till domstol som någon specificering av vad som har underkänts har kommit fram.
Rättsfall hittade jag genom att fråga försäkringskassan efter deras instruktioner när de arbetade med vårdbidrag. Då fick jag bland annat kopior från en skrift från Riksförsäkringsverket.
Tittar du på rfvs hemsida kan du också hitta skrifter om vårdbidrag i pdf-format som du kan ladda hem.
 

OK

Skrivet av  Monika m Tilde
tack för tipsen, ska kolla där!
 

Artiklar från Familjeliv