Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Erfarenheter av STIL eller JAG ?

Skrivet av cs
Vi ska snart bestämma oss för en assistansanordnare för min dotter, Vi lutar åt STIL eller JAG (har pratat med båda och gillar ideologin). Men skulle vilja höra erfarenheter från brukare, särskilt också om att vara ensam brukare i en mindre ort.
Tacksam för snabba svar
Svar på tråden: Erfarenheter av STIL eller JAG ?

JAG

Skrivet av  Annika60
Jag har bara erfarenhet av JAG. Vår dotter (grav utvecklingsstörning, rörelsehinder, medicinska funktionshinder) hade assistans via JAG i ett år, sedan bytte vi till kommunen.

Vi var absolut inte missnöjda med JAG; det är ett väl fungerande kooperativ som erbjuder väldigt bra och högkvalificerade utbildningar bl a.

Skälet till att vi bytte var kraven på arbetsledarskap. Jag tog på mig ansvaret som företrädare, men orkade till slut inte med att själv sköta hela rekryteringsprocessen och att vara arbetsledare för assistenterna, eftersom jag jobbade heltid.

Kraven på arbetsledarskap är liknande i STIL tror jag och det är något man bör vara medveten om.

Har barnet mycket assistans är det iofs fullt möjligt att utse en av assistenterna till arbetsledare.
 

Tack för svar! IMT

Skrivet av  cs
z
 

Artiklar från Familjeliv