Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnförsäkring?

Skrivet av Helena
Jag vet att det inte riktigt hör hemma här, men försöker ändå. Är det någon här som fått ut något på Trygg-Hansa/Holmias gratisförsäkring, den man tecknar när man är gravid? Jag är helt säker på att jag tecknat en sådan, men man påstår på försäkringsbolaget att det inte finns. Vi har hört att det skulle bli stora pengar för vår del. Hur ska man göra? Har ni kollat upp föräkringen?
Svar på tråden: Barnförsäkring?

Svar

Skrivet av  Karin
Som jag har förstått det så innehåller gratisförsäkringen en olycksfallsförsäkring för mamman pch en liten livförsäkring för barnet dvs om barnet råkar ut för sjukdom blir det ingen ersättning alls. Den andra väntabarnförsäkringen innehåller andra moment och gällerväl fram till barnet är 6 månader. För att den ska kunna träda ikraft krävs att du har betalat premien och det är kanske det som de säger att du inte har gjort. Som sagt, jag vet inte säkert men jag tror att gratisförs. är mycket begränsad. Kolla på deras hemsida och jfr med vad det är ditt barn har drabbats av.
 

Vi betalade 950kr

Skrivet av  Fia m Tyra03 + två till tjejer..
Nu sist när vi väntade Tyra och det kommer att ge utdelning i framtiden för Tyras del. Vi har inte fått svar från Fk än om vårdbidraget. Det stod i brev från fk för länge sedan att handläggnings tiden skulle vara 4-6 mån och nu har det gått 7½ månad. I vilket fall som helts så får vi från Tyrgghansa-holmia 25% av summan som fk beviljar oss i månaden från Trygghansa-holmia. När Tyra kommer upp i tonåren så skall dom kontakta oss för att se hur Tyras handikapp är och ut i från det ersätta Tyra för den grad av funktionshinder hon har då..:)
 

Artiklar från Familjeliv