Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu borde det rulla igång

Skrivet av Monika m Tilde
fick kopia på läkarintyget, som fk väntat på för att kunna avsluta mitt vb ärende, idag. enligt fk skulle det i princip vara klart bara intyget kom.

Det som känns så skönt är att vid frågan om barnet har mer behov av tillsyn än jämnåriga som ej har handikapp (eller nåt liknande)
Där har läkaren skrivit:-JA, definitivt! OCh en utförlig beskrivning!
Känns så skönt när någon "ser" det merjobb man gör!
Sen hur mycket det blir i vb, det är bara att vänta och se. Känns som det kvittar, bara det blir klart...
Svar på tråden: Nu borde det rulla igång

Läkarintyget är en del

Skrivet av  amica
nu är det av stor vikt att du beskriver en vanlig dag ,hur mkt mera behov av hjälp är ditt barn. konkreta saker ex jag skär upp maten , klär på mitt barn,knäpper knappar osv allt ska med. Känns fånigt och man inser hur mkt tid man lägger ner på sitt barn egentligen . Ex inhaleringar vid astma ,salvor medicin tar det en jvart att få i ungen medicin skriv då 15 min tre ggr om dagen ...
Tvättar du mkt extra själv kör jag säkerligen 1 maskin extra per dag pga sonens handikapp, så skriv med allt läkaren känner ju inte till er vardag hemma.
 

Det är klart:)

Skrivet av  Monika m Tilde
Jag har redan för länge sen lämnat in om vår vardag, och fick hem ett förslag till beslut där mycket av vad jag tyckte var merkostnader inte kommit med, och där jag insåg att att jag glömt en massa saker. Så jag kompletterade och fick habiliteringsläkaren att stötta det jag skrivit, så nu får vi se... Första förslaget var på 1/4 utan merkostnad. Nu hoppas jag allt på lite merkostnad också...
Hennes skor är jättedyra bla (får ju 3 par subventionerade, men övriga...), har fått anlägga om vår tomt pga av hennes funktionshinder och en massa andra saker...
 

Artiklar från Familjeliv