Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om assistansia...

Skrivet av Hönan Agda
Jag har kollat runt lite och sett att de utreds av olika instanser...senast 1:a dec. ska tydligen regeringen ha ett förslag på att kunna ta bort "trivselpengarna". Har Assistansia informerat er om det och hur blir det då? Har själv kontaktat dom för ett möte men nu är jag väldigt tveksam till att byta bort kommunen för tänk om de lägger ner...vad händer då med lönen? Har också förstått att kostnaden för deras service inte är lika för alla...tydligen varierar det mellan 12-30kr/timma.
Svar på tråden: Om assistansia...

Hej!

Skrivet av  my med Flisan & bf 8/1
Har inte hört något om det.. Vart kan man läsa om det? Det med att ta bort "trivselpengarna"?

Skulle Assistansia försvinna så kan man ju alltid välja ett annat bolag, eller kommunen. Assistans timmarna försvinner ju inte för det. Men jag hoppas verkligen att Assistansia kommer att finnas kvar och fungera som det gör nu.
Jag har lite svårt att förstå vilka det är som har något emot deras sätt att sätta löner och deras "trivselpengar".. Om man inte gillar deras sätt att styra bolaget, så är det väl bara att välja ett annat bolag eller kommunen. Jag tycker det är jättebra att dom ger den handikappade lite extra pengar, iställe för att höja lönerna.Det innebär många extra kostnader när man är handikappad eller har ett handikappat barn. Som inga andra bidrag täcker..


 

här kan du lasa allt om de där "trivselpengarna"

Skrivet av  Wolf
som assistansia blåser oss brukare med, blir inte kul om man i efterhand skall konstruera kvitton till Skattemyndigheten. Vilket troligtvis kommer innebära en skattesmäll (skönstaxering) för oss brukare.

http://www.intressegruppen.info/artikelseriegp.doc

där står allt om Assistansia och några andra, dess två grundare står snart under åtal för skattebrott och de är även prickade av Riksrevisionen för att blåst brukare.

//Wolf
 

Artiklar från Familjeliv