Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Urs en sådan pärs!!!!

Skrivet av Andrés mamma
Nu har jag äntligen efter flera månaders funderingar och "kan vänta till i morgon" bortförklaringar lämnat in ansökan. Måste bara kompletera med läkarintyg som jag hoppas kommer i morgon eller iallafall i veckan.

Jag har främst sökt för grav språkstörning men har även lagt till att André ska utredas för ev. AD/HD.
Det tar ju sådan tid med att få tid hos barnpsykologen så jag tänkte att jag hellre söker för den diagnos jag har så får jag tillägga nästa gång.
Eller kan man få beviljat VB för en sak och sedan kunna skicka in diagnosen för AD/HD efteråt?
Jag har skrivit om André precis som det är med språk och humör m.m så jag behöver egentligen inte lägga till något mer än en diagnos på AD/HD om han nu skulle få det? Måste jag göra hela ansökan en gång till ändå? Och måste jag i såfall vänta ett år?

URS jag tycker det har varit så jobbigt och tärande att sitta och skriva om André så som jag har gjort nu.

Men äntligen,äntligen har jag blivit klar och hoppas på att det ger resultat för mödan.

Måste ju säga att det är en jädra massa mer tid att söka VB, kan man ta med det tro ;-)
Svar på tråden: Urs en sådan pärs!!!!

Vi söker

Skrivet av  Tårtans mamma
för vår vardagssituation och med remissen till np-enheten och ett enkelt skriftligt underlag från bvc-psykologen. Vi kommer att få VB i ett år och sen får vi söka om när utredningen är klar. Min Tårta är högprioriterad till np, men det väntetiden är ändå 11 månader. FK tyckte inte att det var skäligt att behöva vänta på diagnos.
Och jag grät när jag skrev ansökan. Och när vi hade telefonmöte med FK. Det är förfärligt att prata om sina barn på det sättet.
 

Artiklar från Familjeliv