Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

A-kassa & VB?

Skrivet av bossemor
Jag är helt arbetslös i väntan på att få assistenttimmar för min son. Jag ringde FK och kollade så att det var OK att få VB samtidigt som
A-Kassa. Det var OK för dem.
Är det någon som vet om det brukar vara OK med A-kassan oxå? Vore ju inte så roligt att bli återbetalningsskyldig!
Svar på tråden: A-kassa & VB?

jag har haft det

Skrivet av  bullen71
och det var inga problem. Jag minns dock inte om A-kassan visste om att jag hade vb, men jag tror det.
Åsa.
 

det dom inte vet...

Skrivet av  bossemor
Det står ju på A-kassekorten :Jag intygar att jag under denna tid inte erhållit någon annan ersättning...
Hmmm, hur göra? Jag kollade ju iallafall med FK..
 

bidrag har du vb inte ersättning

Skrivet av  lene
för lönearbete vb är till familjen som kompensation om man kan kalla det för att ni har ett merkrävade barn ,
Man betalar visselligen skatt på vb men du kan inte räkna in det som inkomst dvs lönearbete,,
 

Vi tänkte så oxå,...

Skrivet av  ploppis
det kunde ju lika gärna vara Bosses pappa som fick vårdbidraget!
Tack så mycket!
 

Fel nick !!

Skrivet av  bossemor
gick för fort det där :)
 

jo

Skrivet av  bullen71
det jag menar att jag inte minns är om jag i ansökningshandlingarna skrev att jag hade vb,,,,,,,jag mins faktiskt inte.
Vad sa A-kassan till dig när du frågade då?
Hälsningar Åsa.
 

har inte frågat än...

Skrivet av  bossemor
jag har inte varit tvungen att skriva att jag har VB någonstans. Jag skrev att han var på kortis, det är den enda ledtråden till hans handikapp.
Jag vet inte heller vad ABF har skickat för info. ABF vet att jag ska bli ass. åt sonen iallafall.
Usch, jag blir så osäker på vad jag ska göra. Men som sagt det kunde ju lika gärna vara sambon som fick VB för Bosse.
 

NU har jag frågat...

Skrivet av  bossemor
A-kassan och det är OK för dem med! PUH! Nu slipper jag tänka på det mer :)!
 

tack

Skrivet av  bullen71
då behöver inte jag heller fundera på det mer. Man kanske ska ha a-kassa igen och då är det ju bra att veta.
Hälsningar Åsa.