Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Som att prata med en vägg *suck*

Skrivet av marib
jag _vill inte_ överklaga! Det tar sån tid!
Trodde i min enfald att handläggaren skulle gå att övertyga men nähä.
Slitage, trasiga grejer, borttappade kläder allt hänvisade hon till vb.
Det gick minsann inte att få som merkostnad påstod hon.
När jag hänvisade till RSV´s vägledning så hade jag missuppfattat, oavsett vad det gällde.
Jag måtte vara stendum.
Hur som helst skulle hon begära tillbaka förslaget (suuurt) så jag fick förlängd kummuniceringstid.
Kan jag förlora på det så hon ändrar åsikt alldeles och jag blir av med även det föreslagna?
Svar på tråden: Som att prata med en vägg *suck*

nu fattar jag inte

Skrivet av  bullen71
vad är det för bidrag du söker menar du. Du skriver att handläggaren hänvisar slitage till vb,,,,,,,,,vad är det då du söker nu? Eller menar du att hon menar att slitaget ska bakas in i mertiden och inte kan gå att få som merkostnad? Eller? Fattar inte riktigt???
Hälsningar Åsa.
 

Precis så

Skrivet av  marib
hon menade att alla extra kostnader hänvisades till mertiden, LillaMonstret har ADHD/Tourettes med allt vad det innebär av sönderslagna saker och borttappade kläder mm mm.!!!
Vilket inte jag fick till riktigt, hon har dessutom "glömt" att ta med alla möten och sjukresor.
Mina räknades inte alls trots att det ÄR en föräldra- utb i BUPs regi och ett krav för att sonen ska få gå där. Oavsett vad jag sa så räknades det inte.
Extra städning pga astma godkändes förra ansökan (2 år sen) nu hänvisade hon till nya rön.
När jag ville veta var hon hittat dem så kom lite svävande -från försäkringsläkaren och så hade hon ju _hört på tv_!!!
Vad säger man?
Jag är bara så less på att behöva bråka för allting.
 

förstår jag

Skrivet av  bullen71
min dotter har ju TS + trotssyndrom + drag av ADHD och vi fick ju igenom 3/4-dels vb med 18% merkostnader.
Det är dåligt att det inte finns klara riktlinjer som de kan följa utan det kan bli så olika beroende på vilken handläggare man får,,,,,,,,,,,,,helt sjukt.
Hälsningar Åsa.
 

Så länge kassan

Skrivet av  Juristen
inta har fattat beslut så kan handläggaren ändra sig och föreslå ett lägre eller inget vårdbidrag. Men det vore väldigt oprofessionellt och det syns ju också i kassans akt att vederbörande ändrat sig. Pinsamt för handläggaren när det kommer till länsrätten efter överklagande. Visst tar det tid att överklaga, men begär förtur och hänvisa till att handikappombudsmannen uttalat att ärenden om vårdbidrag bör avgöras snabbt. För ett par år sedan gick det ut ett meddelande till domstolarna om att avgöra vårdbidrag, handikappersättning och assistansersättning med förtur. En hel del tycks ha glömt det, så en liten påminnelse är ju inte fel.
 

Ber att få tacka för den infon

Skrivet av  marib
i Länsrätten tog det ett år, överklagade till Kammarrätten i feb och har därifrån inte hört ett ljud.
Det lutar ju åt ett nytt överklagande så då ska jag använda mig av dina råd.
Är lite orolig för hur hon tänker agera trots allt, hon blev sur.
 

Men..

Skrivet av  no1wildcat
..Det står ju klart och tydligt att borttappade saker mm som du tar upp här är merkostnader!Är hon helt....Överklaga!Tror knappast du förlorar på det.

Vi hade oxå förlängd kommuniceringstid och fick igenom nån krona x-tra på fritidsintressen och annat hon glömt att ta med-trots en hel lunta som jag skickat-hehe hon orkade väl inte igenom den=)

Skriv ner det du lägger till och lämna in det så det blir stämplat(be om en kopia då).Släng med fler intyg om det behövs.Håller tummarna!
 

Tänker komplettera med

Skrivet av  marib
vartenda utdrag från Attentions sida så kanske hon får lite mer förståelse
Tackar för tumhållning, jag lär behöva den :-)
 

Artiklar från Familjeliv