Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge

Skrivet av i väntans tider..
ska man måsta vänta på besked? Vi lämnade in vb-ansökan i mitten av maj, det kom ett bekräftelsebrev där det stod att målsättningen var max 4 månaders väntan.
Om dom beviljar vb visst får man då retroaktivt från inlämningsdatumet?

Drar mig för att ringa då telefonkön brukar vara evinnerligt lång :(
Svar på tråden: Hur länge

För oss tog det

Skrivet av  muminmamma
8 månader innan beslutet kom. Sedan dröjjde det bara 1 1/2 vecka så hade vi pengarnaa på kontot.
Du får retroaktivt från ansökningsmånad.
 

För oss har det tagit 1år

Skrivet av  marib
i genomsnitt
 

TACK för Era svar..

Skrivet av  i väntans tider..
då väntar vi ett tag till då :) Tycker det är sååå jobbigt att få kontakt med fk
Tack än en gång!
 

För oss har det tagit kortare tid...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..2 månader nu sist....Första gången ca 5 månader..
Tycker du borde ringa dem omgående o fråga om de glömt av dig, det kan vara så att de strular med handläggarna o då ska du kräva att de ser till att få igång erat ärende.....
 

Hej

Skrivet av  i väntans tider..
gjorde som du sa och ringde, eller rättare sagt bad mannen ringa - och tur var det för jag hade nog inte kunnat hålla mig lugn!
Nja... dom hade ju inte hunnit börja kolla ansökan ännu men skulle göra det inom en snar framtid. Mannen frågade då vad dom menade med "snar framtid" och det skulle väl kanske bli mitten av våren. Efter liten disskusion så sa människan på fk att dom skulle kolla på det nu i januari senast februari.
Dom hade alltså tänkt börja kolla ansökan ett år efter att vi lämnat in den!!! Kan väl säga att jag inte gillar fk sedan innan och nu detta *fnys*

Tack för ditt svar!!! Har vi tur kanske vi får besked innan nästa år ;) /kramen
 

1 månad...

Skrivet av  K
efter att läkarintygen kommit in...det var det som tog längst tid
 

Artiklar från Familjeliv