Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*återupplivar för fullt!*

Skrivet av Anna m Elias-01 & Selma 030321
Jag har just upptäckt att det är full aktivitet på alla ankomstgrupp-sidor utom vår så nu får ni hänga på här å skriva inlägg så det ryker om det ;-)

Vi kan väl minnas tillbaka lite... När var det ni tittade in här på ankomst 2003/03 första gången? Minns ni hur det kändes? Jag minns exakt när jag kollade in här första gången. Det var i början av juli och vi var i Turkiet hos mina svärföräldrar och vi hade våra misstankar om att jag var gravid. Jag tillbringade mycket tid på internetcaféer och vid ett av dom tillfällena gick jag in här och avslöjade lite anonymt att jag var gravid. Jag kan än idag komma ihåg hur förväntansfull jag var!

Tänk att 9 månader gick så fort och att vår lilla prinsessa närmar sig 2 månader. Livet är bra underbart, eller hur?

Kram på er!
Svar på tråden: *återupplivar för fullt!*

hänger på med tillbakablick (långt)

Skrivet av  Viktoria m. Sam -00 & Harry -03
Jag hittade hit i slutet av februari efter ett tips från Bröllopstorget där jag då höll till. Då "nätkompisarna" som jag tidigare planerat bröllop ihop med började skilja sig (huga!) och jag var höggravid så sökte jag en bra vänta barn sajt.
Hoppade runt lite mellan olika snack och såg att det fanns ett gäng här i Helsingborg som träffades då och då. Jag hade varit sjukskriven sen mitten av dec pga kraftiga värkar.
Lillen som hotat att komma ut i förtid gjorde sig hemmastadd och kom ut först 28 mars, två dagar efter bf. Jag hade sett fram emot att föda i Sverige då storebror anlände i London. Jodå, det gjorde minst lika ont och EDAn hanns inte med den här gången heller - men ett eget rum på förlossningen hann vi få. Vår lille Stig Harry Cosmos kom ut på tredje krystvärken. Fem timmar senare var vi hemma igen och hög av adrenalin hämtade jag storebror på dagis och lagade middag som vanligt.
Nu är vår Harry hela 6 veckor och det är underbart att vara tvåbarnsmor. Det har faktiskt gått så smidigt att vi så smått har börjat planera för ännu ett knytte... Så jag lär bli kvar på FN lääääänge.
 

Mias tid på fN

Skrivet av  Mia med Emma -01 & Theo -03
hösten 2000 slutade jag med mina p-piller och min sambo hittade fN. Läste lite i ankomstgrupperna och hoppades att det snart skulle bli min tur. 1 februari fick vi till det och strax efter kom ett positivt grav.test. Äntligen fick jag stanna i en ankomstgrupp som var oktober -01.
När Emma kom flyttade jag över till Höstbarn -01 och skriver och läser varje dag.
En dag förra sommaren var min mens sen, men nej där kom den ju! *pustade ut* Kommer hem och upptäcker att det inte var mens utan bara en rosa flytning. *kliade mig i huvudet. När den inte kommit efter ytterligare några dagar tog jag ett test, och visst var jag gravid. Hjälp! Flyttade in på februari -01, men efter UL fick jag flytta till mars-gruppen. Jag fick även en förklaring till varför jag blev gravid. Vi hade slarvat med skydd under mina säkra perioder, men den cykeln jag blev gravid hade jag ägglossning över en vecka senare än vad jag haft månaderna innan...
Det är vi ju såklart väldigt tacksamma för idag. =)
Min underbara lilla Theo är 2½ månad och världens charmigaste!
Just nu ligger han och sover som vanligt, min älskling, men vaknar nog snart för en andra frukost.
 

Bra initiativ!!

Skrivet av  An2
Testade positivt i mitten av juli och då smög jag in lite diskret, kallade mig "Paris" till en början. När jag började jobba efter sommarsemestern gick inte en dag utan att jag gick in på denna ankomst-sidan :-)

Ja, vad tiden går fort. Sara fyller två månader idag och tänk om de två sista månaderna av graviditeten hade gått lika fort som hennes två första levnadsmånader.

Visst är livet toppen!

Nu kör vi så det ryker här i mars -03 igen ;-))
 

Grattis på 2-månadersdagen! *imt*

Skrivet av  Mia med Emma -01 & Theo -03
 

Bra

Skrivet av  Karolina med Selma
Jag testade positivt i början av augusti och tittade in här några veckor senare. Mina första 5 månader led jag av svår illamående och då var fn min stora tröst, där jag kunde finna andra i samma sits och kunde få tröst på hopplösa dagar. Även under den sista tiden hade jag stort behov av fn och ankomst 2003/03 då jag inte var beräknad förrän 5 april efter ul och gick dessutom över tiden till den 10 april. Då var det skönt att veta att man inte var ensam och kunde få förståelse över min längtan efter att barnet skulle komma ut.

Så nu drar vi igång snacket igen och hjälper och stöttar varandra vidare, tycker jag.

Kram
 

Ja visst är det

Skrivet av  AnneCatrine med Alva 030227
underbart.
Jag fick tips av en kompis att fn var så mysigt och det stämmer verkligen. Det första jag gjorde varje morgon och det sista varje kväll var att kolla ankomst -03 och skriva att par rader. Nu blir det ju inte lika ofta (av naturliga skäl)men ett par ggr om dagen sitter jag allt här och skriver.
Jag har kännt ett enormt stöd här på anomst-03 under hela graviditeten så varför ska man sluta besöka denna sidan nu? Jättebra idé att återuppliva.
 

Trodde aldrig jag skulle få skriva...

Skrivet av  Nico med Tindra 1/3
här!
Kul att marsianerna fortsätter här.
Min tillbakablick är full av hopp och förtvivlan.
Efter två missfall hade vi verkligen börjat tvivla på att vi skulle få chansen att få ett litet pyre. Men så en dag i början av juni-02 misstänkte jag att kanske var jag gravid igen. Och jovisst, och nu banne mig tredje gången gillt!!
Efter en mycket orolig första halva av graviditeten med graviditetsbevarande hormonbehandling (tabletter) massa extra ultraljud och något akutbesök började vi våga hoppas.

Och bla med ert fantakstiska stöd klarade vi graviditeten och vårt älskade efterlängtade pyre föddes 1 mars - Tindra.

Kan inte se mig mätt på detta lilla underverk!

Kram
 

jag

Skrivet av  Anette med Alexander 030319
hittade denna sida ganska sent, var i december 02. Jag var beräknad till den 15 mars. Tyckte det var toppen när jag väl registrerat mig som användare, läste mest i början.
Nu hinner man inte skriva så mycket, men försöker att gån i en gång om dagen iaf, när Alexander sover.

 

Artiklar från Familjeliv