Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10 mån kontroll avklarad

Skrivet av madele o Tova 2/3-03
Det blev ok stämpel. 7520 gram väger hon och har blivit hela 71 cm lång. Kurvan pekar fortfarande nedåt, men inte så brant som tidigare. Jag lyckades (av misstag så klart och med benägen hjälp av Tova själv) dunka hennes huvud i bordet då både Doktorn och Bvc tanten tittade på, kändes ju jättebra! Eh? De skrattade båda två, så jag hoppas det inte fördes till protokollet.
Svar på tråden: 10 mån kontroll avklarad

Vi med

Skrivet av  Annika med Viktoria
Min sambo var på bvc idag (eftersom jag jobbar igen). Vågen visade 8520 g och 76,5 cm. Tror det blev nåt fel på längden, för inte kan de växa tre cm på en månad???
Att slå huvudet i bordet hör ju inte till vanligheterna, men det har hänt här oxå...
 

Skönt

Skrivet av  Anna m Elias-01 & Selma 030321
att allt är OK med Tova! Dalande kurva är väl normalt i denna ålder?

BVC-personalen har nog sett liknande situationer förut, ang det där med "huvud-dunkandet" alltså ;-)

Kram på er!
 

Vad skönt

Skrivet av  Maria & Patrik 030306 + 2 stora
att den gick bra. Det var ju en snygg miss att dänga huvudet i bordet med publik, men å andra sidan kan det vara bra att ha vittnen till hur hon fick ett konstigt märke i huvudet om det blev ett märke. *L*.
 

Va bra!

Skrivet av  Camilla med Emma 0
att allt var bra! Det känns alltid skönt när OK stämpeln kommer fram och stämplas i journalen.

Bara det inte skrivs något om att lilla Tova fick en bula i huvudet. *skratt* av sin klumpiga mamma. *L*..

Många kramar från oss, ett mail kommer snart!
 

Typiskt...

Skrivet av  Maxli med Joakim 030328
Visst är det typiskt att man schabblar med barnet just när de tittar på. Jag lyckas alltid trassla in Jockes armar i bodyn när jag ska klä på honom och BVC-tanten står och tittar på. Känner man sig som världens dåligaste morsa då eller? :-)
 

Artiklar från Familjeliv