Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jaha,

Skrivet av Myzan & Co
då var det vår tur att sitta på akuten 2,5 tim idag.
Felix har vart magsjuk ända sen i måndags kväll och eftersom jag inte fått i honom några kopiösa mängder vätska och han inte har så mycket att ta av (10,2 kg vid 13 mån) så ringde jag Sachsska idag på em då han kräktes direkt efter att ha druckit några klunkar majsvälling.
dom ville ha in oss för säkerhets skull...
som tur var så slapp vi vara kvar över natten och när vi kom hem så åt han lite potatis+morot mosat med smör samt typ 10 makaroner. innan han la sig för 30 min sen så åt han 25 ml majsvälling oxå\'. på sjukhuset fick jag i honom 1 dl vätskeers oxå\'. han bajsade tom efter han fått potatis/morots-moset så det betyder juh att lite får stanna i magen iaf även om han kräkts till och från sen i måndags.
nu ska jag sluta svammla och sätta mig i soffan och mysa *ler*
kramar från oss
Svar på tråden: jaha,

Jobbigt... Krya på er!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Hoppas Felix bli frisk fort!!!

Kram
 

tack, kramas tebax :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Uhh! Inte kul!

Skrivet av  madele o Tova
Stackars Felix! Duktig Felix som fick i sig lite mat. Hoppas han fick behålla det. Ett tips jag fick då Tova hade en hemsk magsjuke period var att försöka med Piggelinglass. Fungerade inte på henne just då, men iaf.
Krya på er kramar!
 

mycket

Skrivet av  Myzan & Co
bättre nu tack :)
idag har han ätit middag med oss - potatis/morots-mos och falukorv i ugnen, ärtor och majs till det. han var sååå glad och ville bara ha mer. han fick dock inte så mycket mat och inget av tomatgeggan jag har på korven - måste juh vara lite försiktig *ler*
fortsätter med majs- eller risvälling ett tag till innan vi testar fullkornsvällingen igen!
kramar från oss