Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

leksaker

Skrivet av Annas mamma
Vad har era barn för favorit leksak? Anna älskar att leka med sin plocklåda (hon kan endast stoppa i runda klossar), samt att stapla ringar på BRIO clownen. Jag vill gärna köpa någon ny leksak till henne, men hittar intgen intressant i affären. Hoppas på att få tips här.
Svar på tråden: leksaker

LEKSAKSTELEFON

Skrivet av  Lena m Louise 030326
Louise är helt galen i kompisens leksakstelefon. Och så älskar hon Molly går och lägger sig, den här helt sönder. Tält är skoj liksom en sån där stor "sparkbil". Studsboll/tennisboll är skoj samt små hästar och andra djur. Hon gillar även mindre bilar.
 

Tack, men

Skrivet av  Annas mamma
vad är Molly för något? Blev jätte nyfiken...
 

Molly är en bok

Skrivet av  Lena m Louise 030326
och boken där Molly går och lägger sig är favoriten bland alla. Hon älskar att läsa den, fast nu är den helt trasig.
 

Bobby Car, bilar och Lego.

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Detta är det enda Selma gillar att leka med förutom allt roligt som finns i köksskåpen. *s*

 

glömde ju BOLLAR!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Selma har världens bollsinne! (Det har hon INTE fått av mig *s*)
 

Bara gåbilen just nu...

Skrivet av  Anne o Veera
Veera har inga leksaker hon gillar, det är bara gåbilen som är kul just nu. Och mina nycklar och min plånbok förstås. Jag köper inga leksaker alls till henne. Jo ett munspel fick hon för ett tag sen, men den är totalt ointressant!
Jag tror på vanliga vardagssaker, de är sååå mycket mer spännande!
Jag har även gjort en egen pekbok där jag titt som tätt klistrar in nya bilder.
 

Elins favorit just nu

Skrivet av  Mia med Elin 030228
är en liten "familj" som vi köpte på BR. Det är små figurer, ca 10 cm höga. En mamma, pappa, flicka, pojke, katt och hund. Hon tar med sig dem överallt och ställer upp dem lite varstans. Plockar ned dem i olika burkar och grejer. Jättepoppis. Fanns liknande set med djur etc. Elin gillar att pilla och pyssla så detta älskade hon direkt!
 

Dockvagnen, gåvagnen och dockan som spelar

Skrivet av  Anna m Vendela & Evelina
ja, det mesta som hon kan skjuta framför sig och det mesta som spelar någon melodi - då dansar hon!! Vi har även en Mimmi Pigg bebis som spelar en melodi samtidigt som kinderna lyser - den kan hon sitta med i famnen och gunga till musiken hur länge som helst!! Annars SPRINGER hon fram med någon av dockvagnarna eller gåvagnen. *s*
 

Ett annat tips

Skrivet av  Anna m Vendela & Evelina
är "pop-up" tältet och tunneln. "pop-up" tunneln har, till skillnad från de andra, nät på ovansidan så man kan se dem när de kryper, det tycker Evelina är jätteroligt. vi har ingen hemma men de sa på ÖF att de finns att köpa på Brio lek och lär. (ute vid IKEA Kungens kurva om du bor i Sthlm) Vet inte vad de kostar men tänk dig för om du åker dit och handlar, priserna är ju utan moms så det kan bli en chock framme vid kassan annars...
 

Tack, men vad köper man

Skrivet av  Annas mamma
en Mimmi Pigg bebis, finns det i någon särskild butikskedja eller har alla leksaksaffärer den? Vi bor i GBG, så jag behöver endast namnet på butiken.
 

apropå köpställen

Skrivet av  Lena m Louise 030326
så har Toys\'r\'us alltid mycket bra priser, även om det ibland känns som att det finns FÖR mycket leksaker där.
 

Jaaa du...

Skrivet av  Anna m Vendela & Evelina
Vendela fick ju denna docka när hon var typ året eller om det var till julklapp. De minns tyvärr inte var de köpte den men jag skulle pröva BR leksaker eller Toys R us
 

Artiklar från Familjeliv