Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kläng-kläng-klängAPA!

Skrivet av Anne o Veera
Oj vad det klängs här justnu!
Veera vill bara vara hos mig, helst dygnet runt i famnen!!! Jag har fått nackspärr igen, tredje gången den här våren. Och min sjukgymnast, som förbjudit mig att bära, tar inte emot mig längre...
Jag måste HELA tiden springa och försöka uträtta annat här hemma medans hon går bakom mig med armarna uppsträckta och grinar och gnäller. Suck, suck, suck!
Och jag som ska börja jobba på måndag....men jag tror det går bra när jag väl inte är här! Hoppas verkligen det i alla fall. Dt här går över va, säg att det gör det snart!!!
Svar på tråden: Kläng-kläng-klängAPA!

Har väntat i 1 år snart...

Skrivet av  madele o Tova
Tovas kläng/plåster/kontaktlimsperiod började då hon var ca 4 månader och den håller i sig!
Dygnet runt sitter hon som ett plåster på mig och jag kan inte göra ngt utan att hon sitter fast på mig. Städa är tex bara att glömma, liksom allt annat som man behöver två ben och två armar till.
På ett sätt är det mysigt eftersom man får många kramar och mkt kroppskontakt, MEN det vore för himla skönt att få göra ngt ensam någon gång, att få känna sig effektiv.
Tyvärr ger väl inte detta inlägg dig ngt hopp om att det går över, men det gör det ju, vilket årtionde som helst... ;-)
Phu!
Trist med din nackspärr. Vetekudde på! Hoppas det släpper.
 

bärsjal...

Skrivet av  Lena m Louise 030326 + Ytte bf 8/2
funkar ganska bra när Louise är sådär. Knyter upp henne antingen på magen eller på ryggen så att man kan göra något. Eller så sätter jag igång och damsuger, det fungerar nästan alltid som avledare. Är det riktigt klängigt går vi ut till lekparken.
 

Ergo eller sjal

Skrivet av  Maria & Patrik 030306 + 2 stora
Patrik är periodvis väldigt klängig och tar jag upp honom och bär honom på ryggen 10-15 minuter så leker han oftast själv sedan en bra stund efter. Om jag däremot inte bär honom så blir han ännu mer klängig och det är hopplöst att få nåt gjort.

Jag tar Patrik i Ergon på ryggen och gör en diskmaskin eller vad det nu var jag hade tänkt få gjort. Han är nöjd att han få hänga med och när han börjar dra mig i håret så vet jag att han har ledsnat och då får han gå ner och då brukar han roa sig själv på golvet. *L*
 

Bära bära

Skrivet av  Maria med Samuel 030303
ja här bärs det på höften ständigt o jämt, o det går väl an när man kan göra nånting med en hand. I värsta fall tar jag honom på ryggen i Ergon. När vi flyttade hade vi ingen barnvakt så jag skurade hela den gamla lägenheten (golvet) med honom på ryggen sovandes i Ergon. Men det går inte göra sånt som man måste böja sig ner för mkt. Tur att man har ett antal bärhjälpmedel. Sjalen på magen går inte längre för mina armar når inte runt men ringsjalen på höften går ganska bra också när man ska fixa o dona lite o man slipper bli så trött i armen. kolla på lite hemsidor med sjalar www.leffesomias.com eller sök på google. Det finns massa sjalsidor
 

Artiklar från Familjeliv