Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara jag?

Skrivet av Maria & Patrik 030306 + 2 stora
Som tycker att den här tiden just nu med barnen är underbar. Äntligen har Patrik börjat kunna göra sig förstådd och visar vad han vill. Det underlättar ju när han är gnällig. Sedan att han itne alltid får som han vill är en helt annan sak. Då brukar han reagera med att dunka huvudet i närmsta hårda föremål, vanligtvis golvet.

Han vill ut hela tiden. Häromdagen hittade han en snigel (sån med skal) och han utbrast glatt vovve coh försökte pille ut snigeln ur skalet och den försvann in så långt det bara gick.

Han är nyfiken och vill upptäcka allt. Om man bara orkar med att se hans öventyr och upptäckarlust för vad det är och inte stöna för man aldrig kommer fram eller för att det slammrar så när man slår skeden i fatet så är livet lättare för oss alla.
Svar på tråden: Är det bara jag?

Jag med!

Skrivet av  Hulma m Totil
Jag föredrar helt klart att vara småbarnsmamma framför bebismamma. Inte för att det var så hemskt att vara bebismamma, men nu är det mycket roligare.

Totil kan ge sig till att storgråta, med tårarna sprutande, när han inte får som han vill.

Han gillar också att gå ut. En kväll hasade han ut i hallen och hämtade in en sko till oss i vardagsrummet. När vi inte fattade (tyckte det var lite sent att gå ut) hämtade han den andra också.

Ja, det är så roligt nu när de börjar förstå så mycket.
 

Nej, det är det inte

Skrivet av  madele o Tova
Tycker också att det är roligare nu! (Förutom alla timmar i lekparken, de gillar jag inte så mkt.)
Känns väldigt sorgligt att börja jobba nu, då det är så roligt med alla upptåg och framsteg. Tova har blivit en duktig liten hjälpreda som hämtar saker jag ber henne om, städar och hjälper till med allt möjligt.

Tova älskar också att gå ut och hundar är det bästa som finns, helst om hon får klappa dem. Att gunga är bäst, man får inte upp henne ur den om man satt henne där, hon sitter där och nynnar och sjunger. Helst vill hon gunga tills hon somnar. Gissa om det muttras i gungkön.

Så visst är det kul nu, Tova har en massa humor av sitt eget slag och det är så kul att lära känna människan som hon är.
 

jag oxå!!!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Jag säger som Hulma, jag gillar mkt mer att vara småbarnsmamma än bebismamma.

Det är en superkul tid nu, speciellt eftersom Elias & Selma har börjat leka med varandra (= lite avlastning för mamma *s*)

Kram