Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Grattis på namnsdagen Selma!!

Skrivet av Anna m Vendela & Evelina
Hoppas du och din familj hade en härlig midsommar och att du får en fin namnsdag!!

Massor av kramar
Svar på tråden: Grattis på namnsdagen Selma!!

Tack!!! Vad glad jag blir!!!

Skrivet av  Selma
Jaaadå, vi hade en jättekul midsommarafton med sång och dans och sill. Fast jag gillade inte sillen, bara lax. DET var grejer det!

Och en bra namnsdag har jag oxå haft. Jag har varit hemma hos mormor och hon hade köpt finfina underbyxor åt mig som jag ska ha under sommarklänningarna i Turkiet.

Hur har du haft det, Evelina? Mår du bra, förresten? Är det jobbigt med gräset eller är det ok nu?

Ta hand om mamma!!!

Kraaaaam
 

Jo, tack

Skrivet av  Evelina
vi firade midsommar ute vid Tyresö slott. Mamma, pappa och deras kompisar Camilla, Jonas med barnen Hanna & Adam plus Vendelas gudfar Tommy och hans sambo Cilla. Mamma & pappa hade tagit med sig köttbullar och prinskorv som varken jag eller Vendela åt upp, vi ville bara ha grissini pinnar, godis & jordgubbar och så kom Farmor & farfar förbi....så mamma & pappa kunde lugnt sitta på filten under trädet medans farmor & farfar sprang runt med oss och köpte lotter. Jag vann ett gosedjur!!! (som jag kramade heeela dagen) och så köpte mamma en jättefin ballong, hon fick köa i över en halvtimma för att köpa en ballong för 70:- som sedan slet sig ur bagage luckan när vi kom hem till Camilla & Jonas men jag hade väääääldigt roligt med den på vägen till bilen i alla fall!! (mamma var rätt arg över att den försvann...) Det verkar som om gräset slutat blomma nu för jag hade klänning utan byxor under och jag fick inga nässelutslag!! Jiiiipiii!! Däremot fick jag nässelutslag igår kväll utan att någon förstod varför men nu har vi ju Tavegyl hemma så jag fick det och kortison på benen så nu är det borta igen.
Vi grillade hos Camilla & Jonas på kvällen och så fick jag sova i vagnen, pappa var ute och gick med mig när regnet vräkte ner - det var jättemysigt för mig men inte lika mysigt för pappa... Vi kom inte hem förräns kl 01.30 på natten, så jag var väldigt trött igår men både jag och Vendela hade jätteroligt med Hanna & Adam. Ja just det, det fanns en stor balja ute på deras tomt som jag hittade och den var full med vatten!!! Jag hade så himla roligt och drack av vattnet tills dom upptäckte att det låg mygglarver i det, då fick jag inte leka med vattnet längre:((( Men jag grät så förtvivlat att Tommy hällde ut det gamla vattnet och fyllde på med nytt så jag kunde fortsätta, men mamma tyckte att det räckte när jag blev dyngsur på både mage, ben och armar - kan du förstå varför???

Kraaaaam
 

nästa år, Evelina, då...

Skrivet av  Selma - medlem i Evelinas fanclub
... då vill jag fira midsommar med DIG! Du verkade ju ha haft en superkul dag och kväll! *avis*

Måste varit en jättekul ballong som kunde flyga alldeles av sig själv! Förstår inte varför din mamma blev arg, det är väl det man har ballonger till för. Att flyga med, alltså?

Spännande med mygglarverna! Det kanske man oxå får nässelutslag av? Om man äter dom, alltså? *s*

Hoppas vi kan leka snart. Nä, just det. Vi ska ju flyga flygplan långt bort ju... men i höst kanske?

Kram
 

Artiklar från Familjeliv