Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Veera ska börja på dagis!

Skrivet av Anne o Veera
Den 3e augusti är det då dags för det jag fasat för....men det känns jättebra nu och jag tror det kommer att gå superbra. Hon ska gå två dagar i veckan under hösten, sen får vi se. Det är ett finskt dagis med 10 barn i gruppen och tre skötare. Ok antar jag. Det känns så skönt att det är helt fritt med tider, man kan komma och gå som man vill.
Jag jobbar hela juli och sen vette sjutton.....semestern blir nog inte av förrän i höst. Kram på er alla!
Svar på tråden: Veera ska börja på dagis!

16:e augusti

Skrivet av  Cajo med Louise
börjar Louise på ett föräldrakooperativ i Vasastan. Vi bor i Bromma men som någon kanske läst i DN så finns här inga platser, det fattas ca 130 platser....
Vi hade lite panik när det verkade som om att vi skulle erbjudas plats åt Spånga hållet så då började vi ringa i stan och fick napp. Det verkar vara ett bra ställe och jag fick ett bra intryck av personalen. De är helt ansvariga för verksamheten, föräldrar sköter ekonomi, underhåll av lokaler och har en jourdag var tredje vecka om någon av ord. personal är sjuk.
Louise ska gå fyra dagar i veckan mellan 8 och 13, mitt jobb ligger 5 min bort så det blir nog bra.

Visst kommer jag att ha en grym separationsångest från början men samtidigt så tror jag att Louise kommer att älska dagis. Hon tycker om att träffa andra barn och gillar när det är många vuxna hemma. Jag är själv gamal förskollärare och skulle inte för en minut låta henne börja någonstans där jag inte tyckte det verkade bra.

Vart ligger det finska dagiset?
 

Upplands väsby

Skrivet av  Anne o Veera
Vi bor här ute och dagiset ligger en kilometer bort ungefär. Jag kommer att jobba hemma så det blir fint. Men om jag blir tvungen att jobba i stan eller andra sidan som nu, då vette sjutton om det inte är dags att flytta. Jag vill inte ha över 3 mil mellan jobb och dagis! Jag tror också att dagis blir jättebra för de små gullungarna! Lycka till!
 

Louise har fått plats den 6/12

Skrivet av  Lena m Louise 030326 + Ytte bf 8/2
på ett nystartat dagis 100 m från där vi bor. Ska vara hemma med henne hela hösten...
 

Nora ska börja i augusti...

Skrivet av  Sanna och Nora 18/2
den 17:e. Jag har haft en hel del beslutsångest över om det verkligen är det bästa, men kommit fram till att vi prövar. Jag ska ju vara hemma med bryster som kommer i sep, så hon kan ju vara hemma med mig. Samtidigt är det ju skönt för mig och förhoppningsvis för Nora om hon får leka lite och vara ute massor. Så vi provar!!!!