Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trots

Skrivet av madele o Tova
Hej i sommaren!

Hoppas ni har det bra och gör roliga saker.
Här har Herr Trots tagit över vår tillvaro. Finns det någon som läst Trotsboken? Är den något att ha? Har ni något annat tips på litteratur i frågan? Måste få lite stöd och råd.
Annars är allt bra med oss och vi njuter av sista tiden i frihet, innan dagis och arbete ska styra våra liv. Ni ska veta att jag njuter och försöker ta till vara på varje minut.
Ha det så gott!
Madeleine
Svar på tråden: Trots

Inga boktips...

Skrivet av  Cajo med Louise
men jag tar gärna del av några själv också. Louise är inte så trotsig ännu men det kommer säkert. Hon visar däremot väldigt tydligt vad hon vill och börjar gråta högt och tydligt när hon inte får telefonen, gå till konsum etc... (kanske är det som är trots? jag kopplar det mer till ordet NEJ)

Själv jobbar jag tre veckor och låter maken njuta ensam med Louise på dagarna. I augusti är vi dock lediga tillsammans allihopa och då kommer solen och värmen, bara så ni vet :-)

Känner också att vardagen närmar sig med stormsteg, vi ska till dagis 16 augusti....

Nu klämtar väl bröllopsklockorna snart för Er? Låter bra att du njuter och tar tillvara på tiden med Tova, det är lätt att halka in i bröllopsplaneringsstress.

Ha det så bra och stort lycka till den 31.
Kram Cajo
 

Tack sötis!

Skrivet av  madele o Tova
Vad bra att veta att det fina vädret är på väg, vore bra om du ville ta hit det till den 31:e då... Det är ju bara en dag tidigare! ;-)
Vad gullig du är som kommer ihåg vårt datum!

Vi ska till dagis på föräldramöte den 23:e. Föräldramöte, det låter något det. Med mycket rys samtidigt. Börjar arbeta den 20/9 och då ska Tova förhoppningsvis vara inskolad och glad.

Ha det så bra sista veckorna på jobbet och trevlig semester.

Kram Madeleine
 

Artiklar från Familjeliv