Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Torra fötter (också på vårbarn)

Skrivet av Cajo med Louise
Min tjej har så torra fötter. Det ser nästan lite eksemaktigt ut vid tårna och så tappar hon skinn mellan sina tår! Mest på den ena foten. Det verkar inte vara svamp utan mest torrhet.

Har funderat på om det kan ha att göra med att foten blir varm (strumpa och täta skor har vi ju haft den här sommaren..) eller om det är för att jag slarvat med att smörja hennes fötter efter kvällsbadet. Hon är såå kittlig, och det gör ju inte det hela lättare.

Någon som känner igen sig??
Svar på tråden: Torra fötter (också på vårbarn)

känner inte

Skrivet av  Myzan & Co
igen mig eller barnen.
mitt tips är att ni häller lite olivolja i badvattnet, ett enkelt sätt att "smörja" in dom *ler* mina killar blir jättelena och mjuka i huden och jag oxå\' dom gånger jag badar med dom.
kanske ska ni höra efter med BVC oxå\' för säkerhets skull.
kramar från oss
 

nej, men

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
jag tycker att du kan göra som Myzan skrev.

Hoppas Louises fötter blir mindre torra snart!!!

Kram
 

Min stora tjej hade något liknade...

Skrivet av  Sanna och Nora 18/2
när hon var liten, men det kallades vinterfötter så det kanske inte var samma. Kommer inte ihåg om det var bara på vintern hon hade detta. Men hon var väldigt torr och skinnet lossnade i sjok mellan tårna speciellt. Vad jag kommer ihåg så försökte jag bara ta bort så mycket som möjligt att det lösa skinnet och smörja in ordentligt. Det gick bort så småningom, men det blev några återfall.
 

Artiklar från Familjeliv