Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hälsar på från maj 03-gruppen och frågar om råd..

Skrivet av Tunalexi med Beatrice
när det gäller barnvagn...!!

Vi funderar som sagt på om vi ska behålla Beatrice vagn eller inte. Vill antagligen satsa på ett litet syskon till efter sommaren 05. Beatrice är alltså då drygt två år. Räknar nästan med att ett barn upptill tre-fyra inte orka gå långt utan vagn..
Givetvis är det ju ett minne att spara den ny-gamla vagnen men finns det plats? Om vi nästa år har två småttingar är det väl en bra investering att köpa syskonvagn eller? Finns det möjlighet att Bygga om våran emmaljunga..tex sätta någon sitt del på, åkbräda eller nått annat??

P.s Vi åker på en långresa i januari 05 och måste ändå tills dess köpa en mindre sulkuvagn. Då har vi en liggdel+en sitt del på sulku..och två barn...men ov vi köper syskonvagn har vi ju inget att lägga bebis i om man bara går ut med ett barn...?!?! D.s
Svar på tråden: Hälsar på från maj 03-gruppen och frågar om råd..

Så här skulle jag gjort

Skrivet av  Maria med Samuel
Jag skulle ha sparat vagnet till det stora barnet o ta den lilla bebisen i en bärsjal på magen. Då har man ändå vagnen med med blöjor o sånt o kan byta blöja i den om man inte hittar ngt skötbord. Jag har även en rullvagn typ "dramaten" som tanter handlar med, i den har jag alla grejer, det får plats massor o så bär jag på bebisen. Syskonvagn verkar jättebökigt enligt min smak. En mindre sulky till den stora skulle också gå bra
 

Artiklar från Familjeliv