Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka på jobbet

Skrivet av maxli med Joakim 030328
Jahapp, så var mammaledigheten plötsligen slut. Jag tycker inte att det var länge sedan jag satt här och mådde pyton och bara väntade på Joakim, och nu ska han snart börja dagis och allt! Var har tiden med bebisen tagit vägen? Är det dags att skaffa en bebis till??

Kram Maria
Svar på tråden: Tillbaka på jobbet

Same, same but different..

Skrivet av  Anna m Vendela & Evelina
Jag började oxå att jobba i måndags men det är för första gången på tre år (om man inte räknar mitt gästspel på ca 2 mån mellan barnen då jag var sjukskriven mestadels av tiden för att sedan bli heltidssjukskriven)
Det känns lite pirrigt eftersom jag börjar på nytt jobb men gud så skönt det är att få klä sig i ngt annat än "praktiskt"!!! Glida omkring i ett par slip-in, vilket är omöjligt att ha när man skall springa efter två flickor och få äta lunch i lugn och ro!!!
Dessutom kommer dessa första två veckor bara vara glidarveckor då chefen inte är här och det bara finns en stackare på hela avdelningen och han har fullt upp med sitt och kan inte "skola in" mig *s*
Men jag minns hur det var när jag kom tillbaka mellan barnen, jag var gravid i vecka 8 med foglossning så jag var mentalt redan på väg därifrån...... så en ny bebis kan jag definitvt rekomendera *s*
 

Fördelar med att jobba..

Skrivet av  maxli med Joakim 030328
Ja, det finns fördelar med att jobba. Det är otroligt skönt att få gå på toaletten i lugn och ro. Och att äta lunch och prata vuxengrejer. Men det suger i skaffabarntarmen, det ska erkännas. Och jag tycker att jag ser höggravida magar överallt, så jag tolkar det om ett tecken på att det är dags att sätta igång!!!

Jobba duktigt, alla mammor!
 

Artiklar från Familjeliv