Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inskolning på dagis?

Skrivet av Anne o Veera
Nu har vi börjat så smått med inskolningen. Har varit på dagiset fyra dagar och idag lämnade jag Veera för att gå in och fika en stund. Efter en minut kom en av ledarna och sa att jag skulle komma ut igen. Veera grät helt hysteriskt och bara hulkade! Så det gick inge vidare idag. Nytt försök i morgon! Jag är glad för att jag inte behöver åka och jobba- än. Skulle få panik jag med!
Hur går dt för er andra med inskolning???Nyfiken på att höra!
Svar på tråden: Inskolning på dagis?

Andra dagen idag

Skrivet av  Annika med Viktoria
och vi har ännu inte lämnat barnen själva med personalen. Igår gick det jättebra, Viktoria som i vanliga fall är blyg, lekte med alla leksakerna och fröknarna. I mellanåt kom hon och gav mig en kram. Idag blev hon jättearg (vet ej varför) och skrek rakt ut och var omöjlig att få glad :( Alla barn och föräldrar stirrade på henne, och det gjorde nog inte saken bättre, efter 20 min var hon dock glad igen!! Nu hoppas jag på att det är en glad liten tjej som kommer till dagis imorgon, men jag tror att det kommer bli en jobbig inskolning!
Lycka till imorgon!!
 

klistrar in min rapport från vårbarn

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
där har jag nog fått med det mesta. Och lite till. :)

"Emmas & Theos tredje dag på dagis.

De gillar verkligen att gå dit! De vaknar båda med ett leende och samarbetar hur bra som helst när vi ska iväg. Väl framme på dagis har de fullt upp med att hinna leka med alla leksakerna. Det kommer nog ta några dagar (veckor?) innan de kan sitta ner och varva ner lite. *s*
Igår var barnen trötta och det märktes direkt, men i måndags och idag har jag inte sett röken av dem. De bara grejar med sitt. Imorgon är det dags att smita iväg en stund - som om de skulle märka det! *s*
Nu kommer de ju till mig bara för att jag finns där, annars skulle de ju gå till fröknarna istället. Särskillt Emma har kommit in jättebra i gruppen. Nu redan efter tre dagar vågar hon tjafsa emot de äldre killarna om hon tycker de gjort något fel. Fröken tyckte också att hon var väldigt flexibel när hon traskade runt på gården.
Idag när vi varit där i 3½ timma lyckades jag faktiskt lura med mig Theo hem utan att han fick ett sammanbrott. *s* Han tycker inte vår lilla pool här hemma är alls lika rolig..
Men så liten Theo är. Det är verkligen skillnad på att skola in en 1½-åring och en blivande 3-åring. Även fast det går jättebra för Theo också, så önskar jag att han hade fått vara hemma lite längre."
 

Bra än så länge..

Skrivet av  Anette m E&S
men jag är bara inne på andra dagen.
Med stora tjejen (4,5år) är det inga större problem. Hon sa igår på vägen hem att hon ville vara där själv dan därpå.
Och Simon, han kastar sig in i leken och leksakerna med hull och hår. Var där en timme idag och jag tror han kastade sig om benen på mig tre gånger. Resten av tiden lekte han i ett annat rum. Men men.... vi får väl se när det är dags att lämna en liten stund.