Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vinteroverall str 86 eller 92

Skrivet av Annas mamma
Hej!

Råkade se vinteroveraller på KappAhl idag, hade inte Anna med mig men 86 känndes alldeles för stor, tittade aldrig på 92, men min mna tycker vi skall köpa 92. Vad tänker ni köpa för storlek? Anna är ganska normal och overaller är ganska stora, men dyra. Vill gärna slippa köpa en till på våren...
Svar på tråden: vinteroverall str 86 eller 92

hur lång är hon?

Skrivet av  Anne o Veera
Min dotter är 85 centimeter. Jag tror jag köper en 86:a. Tror hon kan ha den hela vintern och våren. Sen kan man ju köpa begagant om det skulle behövas fler...
Hur lång är din tjej?
 

86

Skrivet av  Lena med Louise 030326
har vi köpt till Louise. Hon är lite kortare än snittet så storlek 86 ser gigantisk ut nu.
 

Melinda...

Skrivet av  Sandra m. Melinda
..kan fortfarande ha stl 74 som hon hade nu i vintras (då var den/dem lite stor) Så om jag köper någon ny blir det nog inte mer än stl 80. Melinda är lite liten, så "normal stora" barn drar nog lite större storlek.
 

Vi har köpt 86

Skrivet av  Hulma m Totil
men Totil är ganska liten till växten, alla hans kläder nu är i 80 (utom några pyamasar). Tror han kommer att kunna ha sin overall från förra vintern (stl 80) i början av vintern, och sedan växer han i den nya.
 

Jaa du..

Skrivet av  madele o Tova
Jag köpte en 92 efter mycket funderande fram och tillbaka i början på sommaren (det var rea på Pop)... Den kan Tova ha nästa år... Jag ville köpa en 86:a och blev avrådd med armar och ben från alla håll. Tova har 74 i kläder nu så en 86 hade varit bra. Fast det gick ju inte att veta då, är ju alltid svårt att veta hur mycket de växer. Det är ju bra om den är stor i början då varar den förhoppningsvis hela säsongen. Lycka till!
 

86

Skrivet av  Bettina
Jessica får ärva sin stora systers overall som är jätte söt och ser nästan ny ut. Om den blir förliten får hon ta storebrors overall som är i st 92 så vi slipper köpa nytt.
 

Artiklar från Familjeliv