Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Säng???

Skrivet av Anne o Veera
Jag har även skrivit på Fråga Mammor om växasäng, om det kunde vara nåt...?
Orkar inte ha Veera brevid mig längre då sömnen blir väldigt lidande...hon klättrar, sparkas och håller på att kväva mig ibland. Spjälsängen är det inte tal om längre. Har funderat på växasäng, men de flesta tyckte det är rätt värdelöst. Så nu plockar jag fram min DUX och ställer den brevid vår. Vad tror ni? Hur gör ni andra?
Svar på tråden: Säng???

Fina får sova i eget rum

Skrivet av  mackan m Josephine
eftersom hon är så otroligt lättväckt. Hon har spjälsäng än så länge men hon ska få en lite större säng om ett tag. Med pojkarna hade vi en liten kamp att få dem att ligga kvar i sängen när vi sade godnatt. Det tog några dagar då vi fick stå utanför dörren och lägga dem så fort de sprang upp. Lycka till
 

Vi skippar växasäng

Skrivet av  Hulma m Totil + krumelur
Är kvar i spjälsängen ett tag till men sedan går vi direkt på vanlig/stor säng. Då får man ju plats att natta själv också. Vi har dessutom redan en extra säng.

Växasäng tycker jag mest verkar praktiskt om man har det trångt (och det har kanske ni har jag för mig?), den är ju mindre. Men har man plats röstar jag på stor säng direkt.
 

Trångt var det här, men..

Skrivet av  Anne o Veera
Veera fick min gamla DUX som stod i förrådet, hon äskar den! sover jättegott efter att jag nattat henne där. SÅ sköööönt!
 

Artiklar från Familjeliv