Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp, jag ska börja jobba!!

Skrivet av Annika med Viktoria
Imorgon är en stora dagen. Det har hela tiden kännts så avlägset, men nu är det faktiskt dags...\'Lite ångest, lite skönt att vardagen är tillbaka, vet nog inte riktigt vad jag tycker *L*
Jag hoppas ni alla får en bra vecka!!
Svar på tråden: Hjälp, jag ska börja jobba!!

Otäckt!

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
Men spännande gissar jag?

Själv ahr jag jobbat sedan januari och trivs faktiskt riktigt bra. Men sedan barnen började på dagis har jag en enorm hemlängtan på eftermiddagarna och brukar försöka komma hem så tidigt som möjligt. Vilket inte är så lätt när man har beordrad övertid en timma varje dag... i en månad...
 

Usch

Skrivet av  Annika med Viktoria
det låter inte kul med beordrad övertid. Känner precis som du, att man vill skynda hem så fort som möjligt!!
Ska bli skönt att ha rast 30 minuter utan att nån "stör" mig, eller att kunna sitta på toa utan att nån rycker i dörren...
Det kommer nog att bli bra!!
 

Ja det är så skönt!

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
Att kunna sitta ner och bara låta tankarna flyta iväg. :)
Jo, lite tungt är det med övertiden, men nu är det förhoppningsvis bara två veckor kvar sedan ska vi vara ikapp. Den här helgen som kommer ska jag i alla fall njuta av att vara leeeeeedig. BÅDE lördag och söndag. *s*
 

glömde ju fråga

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
hur var för dig på din första arbetsdag?
 

Det gick bra!!

Skrivet av  Annika med Viktoria
Jobbar som "husvikarie" på ett dagis. På eftermiddagen blev jag inskickad till 6-årsverksamheten, där jag snabbt fick veta att jag skulle va ensam med 17 barn som jag aldrig träffat!! Men vi överlevde allihop, så det är ju ett bra betyg :-)
Njut av helgen som kommer, det är du värd!
 

Usch jag med

Skrivet av  mackan m Alex + 2 till
Om en vecka. Jag känner igen mig precis - jag har ångest men tycker samtidigt att det ska bli skönt med rutiner och vardag också. Det ideala vore om man kunde arbeta 4-5 timmar per dag.
Lycka till
 

Jag ska börja plugga!

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Jag har jobbat lite till och från på Konsum i området. Idag var jag nere på Konsum i Centrum och hörde efter lite jobb (extrajobb) då en kompis tipsat mig om att de behövde nån minst 10 timmar i veckan. Han hör av sig imorgon eller övermorgon (håll tummarna) och berättar om jag får jobbet. I såna fall kan jag jobba extra både där och i vår butik under tiden som jag pluggar och vi kanske överlever med 2 studenter som familjeförsörjare. *L*

Patrik går ju hos dagmamman och denna vecka är första ordinarie vecka. Han ska gå 3 timmar om dagen. Nästa vecka ska jag jobba ett par dagar och han ska gå extra länge då. (5 timmar istället för 3 *L*).

Jag har bestämt mig för att läsa in naturkunskapen och söka in på sjuksköterskehögskolan. Målet är att bli BVC-tant *S*. Vi får se hur det blir. Det finns ju så himla många inriktningar man kan välja när man väl blivit syrra.
 

Artiklar från Familjeliv