Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har fått jobb!

Skrivet av Maria & Patrik + 2 stora
Visseligen bara extra, men med en viss del garanterade pass. Det är på Konsumbutiken nere i centrum (jag jobbar ju lite extra i den i kvarteret med). Det blir jättebra när jag börjar plugga också för då klarar vi oss trots att vi båda studerar.
Svar på tråden: Jag har fått jobb!

vad kul, grattis!

Skrivet av  Nilla med David och Maja
vad är det du läser? också sugen på att börja läsa, men jag börjar jobba i mitten av oktober istället. vet inte riktigt vad jag vill läsa heller... kanske bäst att ha det klart för sig först:-)
 

Jag har sökt naturkunskap

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
A+B sedan nåt ämne till för att fylla ut till heltid (minns ej vilket kanske datakunskap?) Sedan tänkte jag söka in till sjuksköterskahögskolan och målet är en vidareutbildning efter det så jag blir barnsjuksköterska eller distriktsköterska eller kanske barnmorska. Vi får se vad det blir när jag väl är där. *L*

Jag hade funderingar på högstadielärare, men har testat det som vikarie och jag tror jag har lagt det på hyllan helt nu. Vårde har jag jobbat inom i omgångar som undersköterska så där känns det som jag vet vad jag ger mig in på iaf. *L*

Har jobbat första passet idag och det känns bra.

En tjej frågade om jag jobbat på Konsum tidigare och när jag funderade lite så kom jag på att jag har jobbat en sväng på Konsum på 80-talet en sväng på 90-talet och nu en sväng på 00-talet. *L*
 

härligt

Skrivet av  Myzan & Co
ett stort grattis till dig :)
kramar från oss
 

Ibland har man tur

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
En kompis kille går sin praktik där (han är arbetslös) och när de sökte extrafolk så tipsade han mig. Eftersom jag redan jobbar extra på lillkonsum här så kan jag redan kassasystem och så vilket gjorde att jag kunde sätta mig i kassan utan hjälp på en gång. Det och att jag blev rekomenderad av nån de kände gjorde nog susen för att få jobb. *L*
 

Gratulerar!

Skrivet av  madele o Tova
Det var kul att höra! Lycka till med studier och jobb, och allt övrigt också förstås!
 

Nåt annat kul har hänt med. *L*

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Jag har fått tillbaka min mens, efter över 2 års uppehåll så nu kan vi på allvar börja jobba på min nummer 4 (och makens 2:a)
 

Kul!

Skrivet av  Anne o Veera
Grattis till jobbet! Det är alltid kul när folk får jobb i dessa tider...
 

Ja

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Det har varit trögt på jobbfronten. Jag sökte ju en del sommarjobb, men fick ingenting. Inte ens det jag inte ville ha. Då kändes det lite tröstlöst. Fast nu är allt bättre. *L*
 

Grattis!!

Skrivet av  Annika med Viktoria
till jobbet!! Måste kännas skönt att veta att ekonomin går ihop! Lycka till!
 

Det är jätteskönt

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Jag hade trott att jag skulle bli tvungen att vänta ut maken tills han är klar med sin skola (om 1-2 år), men nu fungerar det iaf.

Det hade varit trist att försöka dryga ut a-kassedagarna och bara vänta på att tiden gick tills jag kunde börja plugga.
 

Grattis IMT

Skrivet av  An2 & Sara
 

Tack!

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Det är jättekul att det visar sig att man faktiskt är lite attraktiv på marknaden, även om det är ett jobb som egentligen ligger långt under min kompetetens.

Fast det är rätt skönt att inte vara oumbärlig på jobbet när man har småbarn. På mitt förra jobb var det så att när jag var hemma och vabbade så hade jag jobbdatorn hemma och fick sitta och jobba så mycket jag bara hann. Detta trots att jag inte fick nån lön för det. Skulle jag vara hemma med sjuka barn nu så kan jag ägna mig helt åt dem och behöver inte tänka på jobbet.
 

Artiklar från Familjeliv