Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

börjar så smått hämta mig från helgen...

Skrivet av Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
som var så ofantligt trist att jag fortfarande 3 dagar efter lider av det. Stefan var och seglade från fredag em till söndag kväll = vääääldigt ensam helg. Ringde de få kompisar jag har, men alla var upptagna. Inte en själ i lekparken, bara bleka och sura mammor i Bleckis som inte ville prata. Att vara hemma och baka och städa samt små turer till gungorna emellanåt var det enda jag gjorde och det var så trist att både jag och Louise höll på att bli gråhåriga. Det enda jag egentligen hade lust med var att åka till IKEA och fantisera ihop hur Louise nya rum skulle kunna se ut, men en lördag och dessutom lönehelg - tror inte det. Av samma anledning går ju att åka in till stan bort. Att åka till Nacka Forum kändes meningslöst det också och till badhuset ville jag inte ta Louise för hon var så snorig. Veckodagarna är det annat med: det finns både öppnis, simskola och 2 pappalediga med barn i samma ålder.

Snart är det dags för en sån där trist ensamhelg igen, har ni några tips på vad man kan hitta på så att man träffar lite folk och så att Louise också får ut något av det?
Svar på tråden: börjar så smått hämta mig från helgen...

Junibacken!

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Där är mysigt att gå omkring och det gör inget om det är dåligt väder.

Känner igen det där med trista helger. När man är båda hemma så är ju ofta helgen helt fullbokad, men när man är själv så verkar det inte som att det går att ordna nåt för att roa vare sig mamma eller barn. *L*

Hur har ni tänkt göra med Louises rum?

Vi har precis köpt hem bollhavsbollar för i Patriks rum ska det bli bollhav, riddarborg och rutchkana. *L* Väggarna ska vara hav och himmel med fåglar och fiskar.

Just nu är det mest skräp därinne. Måste röja upp och göra oss av med grejer.
 

bra tips!

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Jag har aldrig varit på junibacken ens själv så då blir det upptäcksfärd för båda och det är ju alltid kul.

Otroligt koola idéer till barnrummet, själv har jag bara kommit fram till att vi behöver bord och stolar och en matta... Hon har så otroligt litet rum och dessutom står där en stor gästsäng så det krävs lite tankeverksamhet...
 

Man måste ju anpassa sig

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
efter hur mycket plats man har. Vi har ju möjligheterna nu med ett rum på ca 10 kvm som just nu bara används till tillfällig förvaring för sånt vi inte vet vart vi ska göra av (tills vi slänger det helt enkelt. *S*)

Jag var nere på vår hobbyaffär och såg en fiskmås i taket som flaxade med vingarna när man drog i kroppen. På den spann jag vidare på idéen. Sedan älskar han bollhav och det blir en del dö-yta längs med väggen där sängen ska stå.

Vi har massa fler idéer om vad vi ska göra för lösningar för lek och förvaring. Jag ska ta en massa kort sedan varteftersom arbetet framskrider så får vi se om det kanske till och med kan bli en liten hemsida där man kan se hur det blev.

Vi funderade på att göra ett ordentligt lekrum/barnrum när vi flyttade hit, men då hade vi ju inte Patrik och hans storasyskon var 8 och 12 så det kändes inte som det var nån större mening att måla fiskar på väggen då för de skulle snart vilja ha vanliga rum.
 

... och Skansen

Skrivet av  Nilla med David och Maja
är väl aldrig fel! Om det är fint väder i alla fall! Fast det blir ju inte så mycket att prata med andra vuxna... Fast jag tycker att det är mysigt att gå där för min egen del också :-)
4H-gårdar brukar vara öppna på helgen också, borde väl finnas någon i Nacka?
Var i lekparken idag med Maja, och så trist det var! Alla gick när vi kom (hoppas att det inte var för att vi kom....) så det var helt dött! Just nu vill Maja helst vara med andra barn, så hon blev ju otroligt uttråkad. Åka rutchkana var ok en liten stund. Till slut gav jag upp och gick hem!
Hoppas att rummet blir fint. Maja har flytatt in i Davids rum nu, så vi har gott om plats i vårt rum (nåja, allt är relativt...) men de har det trångt!
 

Nyckelviken

Skrivet av  Marie m Wilma 030323 & Emelie 010423
är väl 4H-gård, men där brukar ju inte vara så mycket folkliv direkt. Jag känner igen det där att det känns så folktomt överallt. (Jag bor i Ektorp.) Det brukar vara mer folk i parkerna inne i stan. Förut bodde vi på Kungsholmen och då lekte vi i Rålambshovsparkens parklek, Kronobergsparken och i Vasaparken. Ibland när det är för tråkigt här tar vi bilen in och leker ett tag. På helgerna är det dessutom gratis parkering.
 

4H låter ju jättemysigt...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
måste kolla upp det.

Lekparkerna avfolkas raskt när det närmar sig lunch vid 11.30 har jag märkt. Sedan är det lite sporadiska besökare på eftermiddagen när folk är på väg från dagis, men de brukar bara stanna till lite i lekparken närmast dagiset. En öde lekpark är så trist!