Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så här har det gått för oss

Skrivet av Cajo med Louise
Efter 3 veckors inskolning har det lossnat även för Louise. Hon äter och sover, leker och är glad. Hon gråter lite när jag går på morgonen, men det går över (ringer och kollar)
Personalen är jättebra och dagiset som ligger på en innergård i Vasastan har fina lokaler och bra material. Varje fm går de till någon av de tre närmsta parkerna och på onsdagar blir det långutflykt med lunch till Haga. Vi är jättenöjda och det känns ju viktigt, nu i vecka hålls det första årsmötet/föräldramötet också.

Louise har också ändrat sig men jag tror som Lena att det är en kombo av ålder och dagis. Hon sover sämre (vaknar och gråter varje natt)testar lite tex reser hon sig i matstolen och vagnen titt som tätt. Hon bryter nästan ihop av en tillsägelse eller om hon inte får ha/göra något - lite dramaqueen faktist när hon ligger på golvet och säger uhhu uhhu. Ibland är det svårt att hålla sig för skratt.
Mammigare har hon blivit och lite gosigare än vad hon var innan, kramas och pussas mycket.
Kan bli lite ivrig i sitt klappande på andra barn men hon slåss inte och bryr sig inte om ifall någon tar hennes grejor i sandlådan.

Torsdag-Fredag den här vecka ska jag på tjänsteresa till Köpenhamn. Det känns lite pirrigt men går säkert bra. Pappa duger utmärkt när jag inte finns där.

Hoppas ni mår bra
Kram
Svar på tråden: Så här har det gått för oss

Skönt att allt har gått bra

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
och det har lossnat på dagis för er. Det är ju jätteviktigt att ni är nöjda med dagiset. Låter som Louise har hamnat på ett bra ställe.

Ha det så trevligt i Köpenhamn på tjänsteresan.
 

Tack så mycket

Skrivet av  Cajo med Louise
blir lite jobbigt med danskan bara. Har inte pratat/lyssnat på så himla länge nu (om jag inte räknar Nicolai och Julie samt Mordkommisionen)

Första gången jag var på avd möte med mina danska kollegor fick jag nästan panik. Jag fattade inte ett smack, det lät verkligen som en gröt från halsen...
Så illa är det ju inte nu men de lär få dra ned på tempot.

Det ska faktisk bli skönt med hotell och obruten sömn en natt.
 

Skönt att dagis funkar!

Skrivet av  Nilla med David och Maja
Det är så skönt när det lossnar! maja har ju inte börjat ännu, men jag inbillar mig att det kommer att bli en ganska "enkel" inskolning eftersom hon känner till dagiset så bra. När vi är och hämtar David så springer hon runt och leker och tycker att det är så kul med alla stora barn.
Såg att du var inne på V-snack med. Jag skall också ner lite till och började räkna p idag. Känns lite jobbigt, men det SKA gå!
Ha det gott!
 

Vi får kämpa på

Skrivet av  Cajo med Louise
med pointsen några veckor till, tycker det är lite svårt med motivationen nu när det inte är så mycket kvar. Vi får peppa varandra :-)
Lycka till