Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Regnig måndag i Stockholm (även på Fritidsaktiv..)

Skrivet av Nilla med David och Maja
Nån som vet vad man kan göra en regnig måndag i Sthlm, med en 1½åring och en 4åring? Tekniska museet, Nordiska museet kan vi, Skansen går bort pga vädret och de andra museerna är ju stängda måndagar. Är ensam med barnen så det får vara nåt man kan göra tillsammans eller när lillan sover middag.
Svar på tråden: Regnig måndag i Stockholm (även på Fritidsaktiv..)

Junibacken

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Köp årskortet för 125 kr för vuxen och 95:- för barn så kan ni gå hur många gånger som helst. Ordinarie pris är 95:- för vuxen, kommer ej ihåg barnpriset. De har olika aktiviteter på dagarna också. Barn under 3 går in gratis. Kolla på deras hemsida www.junibacken.se för aktuellt program.

dit har jag åkt flera gånger med Patrik och kollat på deras sångstund.
 

fast

Skrivet av  Nilla med David och Maja
där är väl stängt på måndagar? i alla fall enl dn... det är just måndagar David är hemma från dagis. men tack för tipset ändå.
 

Ja just det!

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Tänkte inte på att det var stängt på måndagar. Det mesta i museieväg och sånt är stängt på måndagar har jag för mig.
Kanske kan ni gå och se vaktavlösningen på slottet? Vet inte hur länge de har beriden högvakt. Är det hästar med är det nog kul. Annars ska de kanske vara lite större för att ha glädje av det.

 

öppnis?

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
det är kanske är trist, men det fungerar iallafall. Annars kan man gå och bada (jobbigt om man är ensam och har 2 barn dock). Man kan baka pepparkakor, det är gott och rätt kul också, eller så går man till biblioteket och läser lite böcker. Eller till en leksaksaffär och tjuvleker alla leksakerna.

Usch, jag är urusel på det här.
 

tack för förslagen...

Skrivet av  Nilla med David och Maja
men vårt öppnis är inte öppet så att det passar Majas sovtider på måndagar, leksaksaffär med en 4-åring som VILL HA allt, eh....nej tack. bibblan går vi till varje lördag i princip, det får bli baka pepparkakor då! kan se Maja framför mig.... vi kommer att ha mjöl och deg ÖVERALLT! det är nog av ren självbevarelsedrift jag inte gjort sånt med båda barnen. förlåt om jag låter negativ, det är inte meningen. tack för svaret:-)
 

förstår...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Jag förstår. Varför ska det vara så meckigt att komma på något vettigt överhuvudtaget, trots att man bor i Stockholm där det borde finnas ALLT?

Allt är ju så mycket enklare med ett barn man ska anpassa aktiviteterna till...