Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

18 mån-kontroll idag och liten uppdatering

Skrivet av Anna m Elias & Selma
Hej på er!

Jag hinner aldrig gå in här längre känns det som nu när jag jobbar. =)

Idag var Selma med pappa på 18-månaders kontroll men hon fick ingen spruta. Selma har varit förkyld i en månad nu så hon får allt vänta tills hon är helt frisk innan hon får sprutan. Lika bra det förstås.

Selma är nu 87 cm lång och väger 13515 g. Så mycket vägde INTE storebror Elias i samma ålder. Hon väger säkert 2 kg mer men så är ju hon gladare i mat än vad Elias är.

Selma pratar på som 17, på hennes eget språk, alltså. De ord hon mest använder förutom mamma, pappa, titta och sådana "vanliga" ord är "baja" som betyder det ni tror men oxå blöja, "ki" ,för kissa alltså *s*, och så hela tiden "biiii", "bo" och "buuuu" som alltså är bil, boll och buss. Selmas favoritleksaker. =)

Snart är det dags för dagis, vi har en plats från 26/10. Undrar hur det ska gå? Jag tror inte att det blir lätt att skola in henne, tur att jag slipper. *s* Jag funderar oxå en del över hur det ska bli "sedan", när vi båda jobbar och vi ska stressa med hämtning och lämning etc. Men vi överlever väl det med...

Nu ska jag ta och jobba klart för att skynda iväg till optikern. Upptäckte till min fasa häromkvällen att mina linsvätskor är slut! *panik! - hata glasögon*

Hoppas ni har det bra allihopa!!!

Kram
Svar på tråden: 18 mån-kontroll idag och liten uppdatering

Hej vännen!

Skrivet av  Anna m Vendela & Evelina
Evlinas pratar ju oxå en hel massa, det är bara det att ingen fattar vad hon säger. När jag förstår vad hon menar är det för att hon pekar och jag upprepar "ja, just det där är vällingen" och så säger hon nåt som inte ens LÅTER att vara närheten av "välling" *fattar ingenting*
Men några ord kan hon, favoriten är "ko" och det betyder naturligtvis "sko" och inget annat. Evelina ÄÄÄÄÄLSKAR skor och vill gärna gå ut, helst i skogen.

I kväll *helt OT* så ska jag på tjejmiddag!!! MYCKE vin blir det!!

Kramar
 

onödigt! Det där sista, alltså. *s*

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Nu vill ju jag oxå gå på tjejmiddag! *super-avis*

Drick lite vin åt mig, är du snäll! =)

Kraaaam
 

Kul att se dig

Skrivet av  Cajo med Louise
här på sidan Anna, det var ett tag sedan.

Låter som att vardagslunken nått er också.

Jag har jobbat en månad nu och Louise är faktiskt riktigt hemmastad på dagis. Häromdagen sa dom att hon är så glad, som vi kan tänka oss att hon är hemma! Då blev jag alldeles varm, Louise hade jättejobbigt med hejdå under inskolningen.
Jobbet går bra, men det har kännts lite svårt att finna sin plats igen när man varit borta så länge.Och visst, det är lite roddigt att få ihop lämna, hämta, mat osv. Planering är ordet :-)
Har faktiskt gjort en tydlig uppdelning med maken om hemarbetet och det underlättar.
Sjuka har vi varit så vi har inte gjort 18-mån ännu (men det är ju först imorgon som L är 18-mån)
Hon pratar också (äntligen)men man förstår inte mer än pappa, mamma och bajen! Precis som Anna m Vendela & Evelina skriver så förstärker jag med ord när hon pekar.
Det är en rolig men intensiv ålder. Hoppas vi kan ses allihopa någon gång, en utflykt på en söndag kanske?

Lycka till med dagis
 

Hej!

Skrivet av  Anna m E&S
Skönt att det fungerar bra på dagis nu!!! Det underlättar så mycket när man vet att de har det bra och att de är glada!

Det skulle vara jättekul om vi kunde träffas!!!

Kraaaaam
 

Artiklar från Familjeliv