Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilda 1½ åringar

Skrivet av samtson med Matilda
Jag har hört att barnen blir helt vilda av att börja på dagis. Det hoppas och fars hemma, man river ut hyllor och välder upp oh ner på alla leklådor (och andra lådor) och klättrar var helst man kommer åt.

Nu kan jag ju meddela alla som undrar att det har INTE med dagis att göra....

Min tjej går inte på dagis utan är hos "Dag-mormor" (bara hon som är liten där) och har fått just detta beteende. Så det är nog bara en period av livet att man ska vara "vild" och att det sedan kopplas ihop med Dagis beror säkert på att många börjar i den här åldern.

Någon mer med en vilde i huset :-)?
Svar på tråden: Vilda 1½ åringar

*s*

Skrivet av  Anna m Vendela & EVelina
jaaa, men de är vilda på andra sätt. Det skall springas och låtas å röjas. Vendel är ett s k dynamitbarn då det skall hända ngnting HELA tiden så det har varit fullt ös, medvetslös sen hon kom till världen typ *s* och Evelina är inte sen att hänga på....
 

Tornadon Louise

Skrivet av  Cajo med Louise
drar igenom lägenheten regelbundet några gånger om dagen....
Visst känner jag igen att det ska klättras på alla omöjliga ställen och att grejer ska dras fram, i viss mån kan man ju styra det själv med att hålla "rent" i en viss nivå. Men Louise använder sin stol för att nå högre höjder och jag är inte riktigt förtjust i att plocka bort allt för barnen. Nöjer mig med farliga saker.
Så du tror att detta går över Samtson? Hoppas det, tycker jag far runt som en barnsäkerhetspolis hela tiden :-)

 

PAIN IN THE AS!!!

Skrivet av  Anne o Veera
Så känner jag för min toka till dotter dessa dagar!!!
Hon kastar precis ALLT i golvet, i väggen, på mig, på hunden....
Det går inte att äta annat än välling för först slänger hon skeden, sen muggen och sen tallriken- och äter ingenting alls.
Hon river ut lådar tömmer allt på golvet, klättrar upp på bordet och hoppar därifrån. River sönder alla papper, slänger saker i toaletten....nej jag orkar inte räkna upp mer!! SUCK, SUCK, SUCK jag önskar fan att jag hade fått henne för 15 år sen, nu orkar jag inte med. Jag är helt sjukt slut på kvällarna, när jag burit henne resten av tiden, när hon längre inte orkar röja omkring. BLLLÄÄÄÄÄÄÄ, när gå rdet här över???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 

detta vill du inte höra men jag säger det ändå...

Skrivet av  Anna m E&S
... det blir värre! =)

Fast annorlunda!

Allt går i perioder, just nu är det Elias som är "värst" hemma hos oss. Han är trotsig till 1000 och retar GALLFEBER på oss. Ikväll, när jag var borta, så testade han gränser till max och min käre sambo exploderade till slut vilket bara ledde till att Elias skrek ännu mer och gjorde allt han inte får göra, spotta på golvet mm. Det ÄR jobbigt att vara förälder!!! Tur att det finns ljuspunkter som väger upp mot allt det jobbiga. Eller som en kompis till mig brukar säga: "Det finns inget bättre än att vara förälder en fredagkväll när barnen sover och man njuter av sitt vin."

Styrkekramar till dig Anne!!!
 

TACK

Skrivet av  LiAg
Jag trodde min dotter var galen, men hon är som din. Är överallt plus framför mig hela tiden. Ska ha allt, riva sönder alla papper, tar sin stol och öppnar stängda dörrar och når också då upp på diskbänken. Fast just nu äter hon (om hon får göra de själv förstås) men välling är godas.

Blev jätte glad när jag hittade denna sida, är annars inne på DS och för tidigt födda men nu hittade jag denna sida och min dotter är INTE tokig bara som alla andra.

Lite om mig, jag har tvillingar där den ena tjejen har DS (Downs Syndrom), de föddes 10 veckor för tidigt men tjejen som inte har DS har i sättet kommit upp till sina 18 månader nu men inte i storleken för där är hon som en 15½ månaders.

Har en sida om tjejerna också adressen dit är:
http://www.babyfriends.nu/LinneaAgnes
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Anna m E&S
Denna sida har varit min räddning många ggr vill jag lova!

Hoppas du kommer trivas!

Krama om tjejerna!
 

Skönt att höra...

Skrivet av  Lollo m Nils
100 år sedan jag var in och kollade på denna sida...

Skönt att höra att det är fler ungar som är "galna". Jag trodde ett tag att jag skulle få lov att köra in både mig och Nils på Psyk...

... jag skulle vilja kalla det han håller på med, för en nedbrytningsprosses av två vuxna ;)