Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten rapport från oss.

Skrivet av Sofie m Lukas
Hej!

Nu var det flera månader sen jag skrev något här. Jag läser med jämna mellanrum men har inte själv skrivit något. Sen sist har vi flyttat från vår bostadsrätt i Ronneby till hus i Halmstad. Jättekul, men oj vad mycket mer man fått att göra nu med huset och trädgården. Jag kunde väl aldrig tro att ogräs skulle vara så jobbigt att tampas med=).

Sen har Lukas börjat på dagis och jag jobbar halvtid fr.o.m denna veckan. Inskolningen gick superbra och tog bara drygt en vecka och han verkar trivas bra på dagis. Personalen uttryckte det t.o.m så att ”det går nästan för bra”. Men det kommer säkert bakslag så småningom när Lukas inser att han ska till dagis varje dag och hellre skulle vilja vara hemma.

Själv märker jag här hemma att han är mycket mer trött, gnällig och mammig sen han började. Så de påverkas nog väldigt mycket av denna stora omställning.

Jag hade ingen erfarenhet av dagis tidigare och blev nästan chockad av miljön. Det är 15 barn mellan 1 till 2,5 år på avdelningen och 2-4 personal beroende på tid på dagen. Det blir ju himla stimmigt och svårt för alla dessa så små barn att få tillräckligt med uppmärksamhet. Men de har en jättefin stor gård att vara ute på så då får de lite andrum. Annars är det ganska små lokaler tycker jag.

Skriver mer än annan dag!

Ha det bra alla!
Svar på tråden: Liten rapport från oss.

Hej hej Sofie!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Grattis till huset!!! Ett hus i Halmstad låter rätt så underbart. =) Trots ogräs. *s*

Skönt att det går så bra på dagis! Det behöver inte komma något bakslag men det kan ju iofs vara bra att vara beredd utifall att.

Sköt om er!!!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv