Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

18 månaderskontroll (även på vårbarn03)

Skrivet av Sandra m. Melinda
Nu har även vi varit på 18 månaderskontrollen. Allt var bra med den lilla damen.... hon var liten sa bvc-sköterskan. Hon låg 2 kurvor under snittet, men det var inget att oroa sig för eftersom hon hela tiden har följt sin kurva. Sen är ju varken jag eller Micke särskilt stora.
Här är siffrorna i alla fall. Melinda var 76 cm lång och vägde precis på gramet 9,0 kg

Det blev i alla fall ett OK för den lilla damen
Svar på tråden: 18 månaderskontroll (även på vårbarn03)

Vi också

Skrivet av  Cajo med Louise
Skönt att allt gick bra, tog hon mpr-vaccinet också. Melina är verkligen inte stor, men som du säger så brås hon nog på er.

Vår tös är större, i måndags gjorde vi 18-månaders kontrollen och Louise är 86,5 cm lång och 12 185 gr tung. Hon har alltid legat två kurvor upp på längd och en på vikt utom när hon var sjuk så länge förra våren. Allt gick annars bra: rita, bygga med klossar, plocka i och ur en korg. Louise visade också upp sina rörelser till huvud-axlar-knä-tå och imse-vimse. Det är hennes favorit sånger just nu :-)
Hon har helt plötsligt börja prata massor mitt lilla troll, men man förstår inte så mycket.
Mamma-jobba hör man dock klart och tydligt, tyvärr...men det är ju också ett sätt för henne att sätta ord på att jag är någonannanstans.
Kör stenhårt med mamma-älskar-Louise så får vi se när hon börjar säga det :-)

Ha det
 

Artiklar från Familjeliv