Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett litet hej! + pottsäkerhetstips.

Skrivet av madele och Tova
Ett litet hej från oss som jobbar och går på dagis. Hoppas att allt är bra med er, det är det med oss.
Tova går på dagis och älskar det, jag arbetar och hatar det, tur det inte är tvärtom.
Tova är så stor och duktig och hennes senaste hobby tycks vara att slå sig. Klippkort på barnakuten... Just nu är hon ihoptejpad i pannan, har brännskador på ena handen och klämmskada på den andra... Plus blåmärken precis överallt. Hon är helt omöjligt begåvad på att slå sig. Suck. Mycket plåster och många tårar blir det.
På tal om det så ska jag tipsa er om att ställa pottan (då det blir dags) på en badkarsmatta. Tovas kanade undan, hon tappade balansen och stöp med huvudet före i en garderobsgolvskant och slog upp ett jack ända in så man såg pannbenet. Potttillverkaren har tagit bort gummitassarna för att barnen lätt välter pottan och prestationen åker ut på golvet.
Nej, vi har inte potträning, jag städade hennes garberob och då kom pottan fram och hon tyckte att det var kul att träna lite.
Härliga höstkramar från oss.
Svar på tråden: Ett litet hej! + pottsäkerhetstips.

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
kul att Tova trivs på dagis :)
mina killar älskar att vara där. det första dom säger på morgonen är "gagis mamma" tätt följt av "ämming mamma" *ler*
trist att du inte trivs på jobbet :(

jag ska till läkarn imon och be om sjukskrivning. har fått sån hemsk foglossning och min chef kan inte omplacera mig.

Felix är en riktig snubbelpelle och smubblar på plant golv. ramlar ofta men ännu utan några större blessyrer dock. blåmärken har båda killarna gott om :/

kramar från oss
 

Aj

Skrivet av  madele och Tova
Inte kul med foglossning! Jag vet min hänger ff kvar sedan jag väntade Tova. Blev du sjukskriven? Har du provat vattengympa? Rena pankis aktiviteten men det är ganska skönt med varmt vatten. Vet inte om det hjälpte så mkt men som sagt det var hanska skönt att skutta omkring och känna sig lätt.
Hur mår du och lillbebben annars?
Ta det lugnt med fogarna!
Kram
 

Hej på er

Skrivet av  Cajo och Louise
Kul att höra ifrån er.
Trist med ditt jobb, är det samma som förrut? Men kul att Tova gillar dagis, det gör Louise också.
Låter som att Tova håller igång bra. Jag tycker Louise är halvvild och ramlar hit och dit men hon klarar sig otroligt bra, en bula, skrapat finger, fläskläpp och några blåmärken är allt hon haft hittills. Senast imorse åkte hon på huvudet i vårt trånga badrum när hon balanserade på toalettlocket och höll i min morgonrock samtidigt...men det gick bra.
Vi har en jättfin trästol som pottan sitter i och på locket är Bamse målad. Louise brukar sätta sig ibland med kläder och då gör jag ksss ljud mer är det inte. Men den är som en möbel i hennes rum och får stå framme.

Kramar tillbaks
 

Kissljud!!

Skrivet av  madele och Tova
Vad gulligt! Undrar just hur hon kommit på det? Kan ju inte låta så mkt där i blöjan... hihi.
Vilken fin stol, Louise har, den låter jättebra.
Ja samma jobb, men det går bra fast det är trist. Det går över då man blir pensionär, eller nåt... ;-D
Kram kram
 

Heeeej!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Kul att se dig här igen! Hur är livet som gift? *s*

Stackars Tova som slår sig coh stackars dig som inte trivs på jobbet. Är du kvar på samma ställe som du berättade om när vi träffades en gång? Jag minns det du berättade och jag förstår att det kanske inte är det roligaste jobbet att ha...

STYRKEKRAMAR till dig och pussa bort allt det onda från Tova från mig!

Kram
 

Utmärkt...

Skrivet av  madele och Tova
är livet som gift! Känns konstigt med nytt efternamn, dessutom rimmar mitt förnamn med efternamnet och det tyckte jag var lite halvfjantigt i början. Nu är det värre att prata med de utländska kunderna som undrar varför jag heter Helvete-sten i efternamn... Hihi. De skulle bara veta att min inloggning på jobb numera är mad hell.
Hur går det med skolan? Du är kanske färdig, har tappat kollen eftersom jag inte varit här på evigheter.
Kram kram
 

*ASG* Mad hell?

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Hahaha! Det var ju bara föööör kul!

Skolan håller jag fortfarande på med, fast jag lägger inte ner så mkt energi på det eftersom jag jobbar heltid samtidigt som jag pluggar på halvfart. Låter det som en bra kombination? =)

Kram
 

Har alltid sagt att du e en duktis

Skrivet av  madele och Tova
Men kombinationen heltid, studier och familj... Jag ryser! Du reder helt klart ut det, själv får jag magsår bara jag tänker på din situation! Du är duktig du! Kram