Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På måndag är det dags...

Skrivet av Anna m Elias & Selma
... Selma ska börja på dagis!

Jag har ju jobbat sedan augusti så det är pappa som ska sköta inskolningen. Jag tror han kommer att ha vääääldigt svårt att lämna en ledsen Selma, som man säger så. Hoppas det går bra och att inte Selma bestämmer sig för att hon inte VILL gå på dagis för då blir det tufft... Hon är en viljestark dam. =)

Nu är det alltså bara en månad kvar tills vi oxå är i "stressa-med-hämtning-lämning-matlagning-med-ett-ständigt-dåligt-samvete-pga-för-lite-tid-med-barnen-och-för-mycket-att-göra-på-jobbet-och-för-lite-pengar-pga-allt-vabbande-träsket".

Hur gööööör man?

Kram
Svar på tråden: På måndag är det dags...

DEt kommer nog gå bra

Skrivet av  Annika med Viktoria
på dagis. De flesta barn trivs ju på dagis, det tar bara lite längre tid för endel (Viktoria är en sån).
Ska hon gå på samma avdelning som Elias?

Vet inte hur man gör för att få vardagen att fungera, men jag tycker bara att det är måndag och fredag. De andra dagarna svischar bara förbi!

Lycka till på dagis!!
 

Hej!

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
jo, det kommer nog gå bra. Till slut iaf. =)

Nej, Selma ska inte gå på samma avd som Elias för Elias är ju "stor" nu och går på "stora avdelningen" men det är bara två avdelningar på deras förskola så de leker ju på samma gård etc. Visst är det ett stöd för Selma att Elias är där men det kan nog bli tufft ändå om hon nu inte vill bli lämnad.

Men egentligen så är Selma ett riktigt "dagisbarn", hon älskar att vara där på dagis och på ÖF etc. Leka med andra barn är det roligaste hon vet så visst kommer hon trivas på dagis. Så småningom. ;-)

Tack för ditt svar! Klappa magen!

Kram
 

Nästa måndag för oss

Skrivet av  Hulma m Totil +
Jag tror det kommer att gå bra, Totil är just nu ganska utåtriktad, och att säga hejdå till mamma eller pappa går bra bara man har något annat kul för sig. Så jag siktar på en lugn inskolning, och när han väl känner alla på dagis tror jag det går bra. Vi har gott om tid för inskolningen, det känns bra.

Ja, jag undrar hur det blir att jobba. Samtidigt som jag är lite sugen på att börja vet jag ju inte hur det är med ett dagisbarn, det kanske blir jättestressigt? Men fram till jul jobbar jag bara halvtid, och sedan 75%, och sedan kommer nästa bebis i april, och dit ska vi väl ta oss ;o)

Lycka till, du får rapportera hur det går.
 

Hej Anna!

Skrivet av  ulrika m Hedda o kludden v 36
Hoppas inskolningen går bra för Selma o pappa.
Heddas var jättetuff men hon lärde sej gilla dagis precis lagom tills vi tog henne därifrån....
Nu får hon vara hemma med mej tills vi får en plats här i Västerås. Som tur är ligger det en jättemysig ÖF precis i närheten så där får vi häcka så länge.
Här i denna staden så satsar de mycket på ÖF till skillnad från i Sthlm.

Ha det så jättebra, vi hörs av
*kram*
 

Jättebra

Skrivet av  madele och Tova
kommer det att gå! Selma kommer säkert att trivas bra på dagis och pappa kommer att klara av att lämna henne.
Välkommen till fiskpinnelivet, tyvärr kan jag inte berätta hur man får ihop det för jag undrar det samma...
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv