Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

roliga utelekar i snö??

Skrivet av Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Jag är verkligen inte van att ta hand om småttingar, det märks. Helt fantasilös när det gäller att leka, oftast hänger jag på nåt som Louise hittar på och så blir det rätt bra i slutändan. Nu har snön kommit och varken jag eller Louise vet hur vi ska leka i den... Har ni några roliga förslag på snölekar med småttingar? Hon är inte så förtjust i snö ännu och gillar mest att sitta i pulkan när jag drar henne, men något roligt borde vi ju kunna hitta på ?!?

Sedan undrar jag om ni har några vanttips? Har ett par POP-polisvantar (sånadär med långa armar), men de är ju hur otympliga som helst. Och hur gör ni för att deras minimala tummar ska komma ut?

Använder ni hjälm på barnen när de åker pulke nerför backar?
Svar på tråden: roliga utelekar i snö??

eh...

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
... roliga lekar i snön???

Själv sitter jag härinne och våndas över att jag B O R D E gå ut men jag vill inte. Vi leker inne i stället. =)

Så ang roliga lekar i snön får du fråga någon annan. *s*

Kram
 

Att skotta tycker Leo är

Skrivet av  Gisela & Leo
busroligt, särskilt om man kastar snön över honom ;o). Snöbollskrig mot pappa och storebror, bygga snölyktor, göra snöänglar, åka rutchkana i lekparken (går ruggigt fort när det frusit), krama snön till bollar och sen äta dem i stället för isglass (tydligen toppengott).

Angående pulkan... nä vi använder inte hjälm (fy på oss ;o))
 

Svårt med snön...

Skrivet av  Anne
Jag känner som du. Vet inte vad man ska hitta på förutom dra pulkan och bara gå omkring o tråka.
Veera är inte så jätteförtjust i snön heller och jag har inga bra kläder....
Nej vi har inte hjälm på- så höga farter blir det aldrig. Och jag håller med . POP vantarna är helt kass. De åker av trots dubbla hängslen, min dotter HATAR dom, så nu ska vi ut o köpa ett par nya, för fjärde gången tror jag. SUCK! Jag är inte så glad för vintern!
 

En vanthatare här

Skrivet av  Hulma m Totil +
och det blir ju inte bättre av att vantarna som sagt blir enormt otympliga på så små. Plus att Totils tjocka overall är lite stor och han inte gillar den heller, så det är precis omöjligt att dra vantarna utanpå den. Men vi har också köpt på PoP, ett par vanliga stickade som jag sätter på innanför muddarna så får han inte av dem, och ett par att dra utanpå. Få se om jag någonsin får på dem. Men jag tror de ska gå bättre med den andra overallen. Idag hade han de stickade och började suga på dem, och i den här kylan fryser det ju till is rätt snabbt. Men vi var inte ute så länge så han hann inte bli så kall.

Annars har vi testat pulkan, det var jättekul. Vi hade inte hjälm, det är så liten backe och han åker så långsamt så jag tror vi skippar det. Det är så mycket gråt ändå just nu eftersom det är jättehemskt att klä på sig, speciellt ytterkläder. Har tack och lov hittat kängor han verkar acceptera.

Tycker Gisela & Leo verkade ha kul förslag, annars känns de ändå lite små än, i overaller och allt blir de ju helt otympliga, annars kan man ju börja rulla sig och allt möjligt. Vi har varit/är sjuka så det blir korta utestunder nu i kylan.
 

Tilägg

Skrivet av  Hulma m Totil +
Nu har vi varit ute två dagar på dagis, och det är lite blandat vad de små i Totils ålder tycker om det. Hälften ville hellre vara inne, och hälften tyckte det var kul. Totil tyckte det var kul om han fick åka pulka eller bli buren av mig, gå själv ville han inte alls, jag tror utekläderna är för otympliga, och snön för jobbig.

Men vantarna är helt ok nu när han har fattat att tummarna kommer ut (lite grann iallafall). Och på dagis har man hjälm när man åker pulka, det gick också bra.
 

Artiklar från Familjeliv