Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Paket kalender?

Skrivet av samtson med Matilda-03 och bf 12/4
Kommer era barn ha en sådan? Matildas farmor har gjort en och köper paket som en tok. Jag tycker hon känns lite liten och att det gott kan vänta ett år - men att få svärmor att lyssna? Kommer era barn att ha en?
Svar på tråden: Paket kalender?

Jag

Skrivet av  Annica med Hanna, Anton och Ida
Ida kommer att få en paket kalender, syskonen får ju så då kan hon ju inte bli utan.
Måste börja slå in de 72 paketen snart, och inhandla det som är kvar. Lite svårt att veta vad jag ska ge till Ida, det mesta finns ju redan hemma. Duplo brukar vara bra att lägga i paketen men vi har redan så det räcker så jag måste hitta på något annat.
 

Nix

Skrivet av  Bettina
Hade sånt ett år och det blev massor med smågrejer som bara hamnade utspridda överallt. Dessutom har vi tre barn som alla ska ha 24 paket var så det hoppar jag över iår.
 

ja...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
men det är jag som står för paketen så jag tänkte lägga i lite russin och kanske ett kex då och då i lite folie. Det känns lagom i den här åldern. Så blir det liten paketutdelning i samband med frukost och lite tända ljus och så. Kanske får hon 1 eller 2 leksaker, men det är max. Hon har så mycket saker ändå.
 

Nej

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
det blir tidigast nästa år. Däremot har hon fått en chokladkalender av farmor, vet inte om det är mycket bättre :/
 

hu, nej

Skrivet av  Nilla med David och Maja
Hade det till David ett år. Hade problem med att hitta små billiga saker, så det blev ganska dyrt till slut... Och nu är han i den åldern/fasen att han "vill ha" mycket, många saker hela tiden och det känns inte som att jag vill uppmuntra detta mer än nödvändigt.... Tycker att han får så mycket saker ändå, både lite då och då samt till jul. Aktivitetskalender är bättre tycker jag, när de är lite större, men mars-barnen är väl för små för det.
 

Nej usch!

Skrivet av  Anne o Veera
Ingen sån här! Tycker inte om småsaker som ligger överallt...vi har ingen kalender alls.
 

Nej!

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
De stora barnen får utan sin farmor, men det blir så mycket billigt krafs. Ju äldre de blir ju sämre grejer blir det. Det är ju ganska lätt att göra en rolig paketkalender till barn i 1-3 årsåldern. Man kan lägga lite duplo, klossar, tågdelar mm i paket blandat med lite russin eller sånt.
När de sedan blir tonåringar så blir det svårare. Det blir massor av pennor och sudd för tonårsdottern samt hårspännen hon aldrig använder. Det är lite trist faktiskt.
 

Jaaaa!

Skrivet av  Hulma m Totil +
Jag har gjort en åt maken, och i år ska Totil också få. Han får bitar av mitt gamla brio-tåg.

Jag tycker det är kul, men håller med om att de är lite små. Men om du slipper fixa själv, så varför inte ;o)
 

näää

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
har inte ens tänkt tanken. Inte ens Elias 3½ år har en sådan...
 

Nej

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
Theos storasyster ska få en från Lundby däremot så hon får lite roliga saker till dockskåpet.
Barnens farmor har köpt varsin chokladkalender till barnen *suckar* så den får de väl öppna varje dag...
Själv skulle jag vilja köpa en TVkalender till dem för Emma pratar fortfarande om Håkan Bråkan som var förra årets kalender.
 

Nej!

Skrivet av  Sofie m Lukas
Nä, vi har ingen paketkalender. Får se om det blir en när Lukas blir äldre. Själv hade jag och min syster en sådan när vi var små som farmor hade gjort. Vi tyckte det var superkul med dessa paket. Men det känns nästan som en mormor/farmor-grej. Själv skulle jag nog inte skaffa en, men gladeligen (tror jag!) ta emot om vi fick en.
 

Nix! Det skulle vara om han

Skrivet av  Qristelle med Leo
var större och samlade på nåt särskilt - då kan man ju ge sådär. Leo får vänta till Julafton!!

Min dotter hade när hon var yngre och samlade suddgummin. Då gick det bra! Men chokladkalender har vi alltid haft till Charlie så Leo får väl oxå en...
 

Ja, men bara därför

Skrivet av  Viktoria m. 3 pojkar
att storebror har en. Egentligen tycker jag att han är alldeles för liten, men jag vet att han skulle bli grymt avundsjuk om bara storebror fick öppna paket på morgonen och inte han.