Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

urk, är så nere...

Skrivet av Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
vet inte riktigt vad det är, men jag är så nere idag. Måste nog försöka ringa någon och umgås lite för jag tror jag bryter ihop annars (grät som en tok alldeles nyss). Känner min som innan mens, helt labil och konstig i kroppen.

Var på Yasuragi med Stefan med övernattning och kanske är det det som spökar. Det var nämligen så otroooooligt, fantastiskt, magiskt skönt att bara vara han och jag och få prata om annat än Louise. Sprang omkring i våra morgonrockar och fick ansiktsbehandling, åt sen middag i flera timmar, sov som stockar till 8 och så få sitta och mysa med frukosten helt ifred. Sedan KRASCH-BANG tillbaka till verkligheten. Louise hade vaknat 4.45 i morse och inte somnat om så hon var rätt trött liksom farmor och farfar. De hade lite bråttom hem och åkte redan efter en halvtimme och jag blev så besviken och ensam. Världens gosetjej har jag och ändå tänker jag: vad tusan ska vi göra nu då. Jag antar att det varit lite många tråkiga eftermiddagar på sistone och att min inspiration och lust har tynat bort lite. Vill inte känna såhär!!! Jag känner mig såååå ensam, det är alltid jag som ringer runt överallt och letar sällskap till mig och tjejen och det är nästan ingen som är hemma med sina barn som jag. Alla arbetar eller har småbäbisar som de bara njuuuuter av att vara lediga med.

Antar att jag är lite gravid just nu. Vecka 30 och världens foglossning, halsbränna konstant och en fet j-a mage som är ivägen hela tiden. Oroar mig ofta för hur jag ska hinna gosa tillräckligt mycket med Louise och den lilla.

Så ska Louise börja på dagis nästa vecka och jag är så himla låg för det också. Känns så tråkigt att någon annan än jag ska få se henne springa omkring och vara sådär underbar och gullig, men jag orkar ju inte ens vara ute med henne så hon måste faktiskt känns det som.

Nää, vad det känns uselt just nu. Önskar såå att jag vore lite mer hemmamamma-typen som verkligen kan uppskatta att gå hemma och baka bröd hela dagarna. Känner bara rastlösheten krypa i kroppen. Inte är det tillbaka till jobbet jag vill heller! Känns som att välja mellan pest och kolera. Helgerna är helt fantastiska och jag är så lycklig fredag-söndag kväll.

Ska ringa runt och se om någon av de 2 jag känner som är hemma vill fika lite nu på eftermiddagen...
Svar på tråden: urk, är så nere...

Oooo vad jag känner igen mig!

Skrivet av  Anne o Veera
Det mesta stämmer in på mig förtuom två saker: jag är inte gravid och jag HATAR helger!
Jag är uttråkad nästan jämt, spyr på de långa mörka trista kvällarna när man inte vet vad fan man ska göra. Appropå det: Vad gör ni med era barn hemma på kvällarna????
Var ute ikväll och det känns kanon, ska ut igen på onsdag så den här veckan är helt ok. Men vanligtvis är det som du säger pest eller kolera!
Jag har inga som helst tips, råd eller annat att ge- ville bara svara! Kramis!
 

Appropå långa kvällar

Skrivet av  Cajo med Louise
För mig är "problemet" det omvända faktiskt.
Sedan jag började jobba heltid är mina ensamma kvällar (de när min man jobbar)nästan heliga. Jag kan tycka att det är skönt när tystnaden lägger sig vid 19-19:30 tiden och MIN tid börjar. Men vi är alla olika och jag tillhör de som tycker det är skönt att vara ensam ibland. Varannan vecka är Louise halvsyster hos oss och då blir det värre med egentiden som istället fylls av läxor och dåliga tv-program :-) Vi talar om en tio-årig tjej som tycker Top-model är jättebra.

Jag måste kanske säga också att vi går upp tidigt, så att jag inte verkar helt vrickad med mina hemmakvällar. För mig finns inte att gå ut mitt i veckan just nu, jag skulle aldrig orka, även om jag vill. Jag brukar gå upp före 6, så jag hinner läsa tidningen och dricka te i lugn och ro. 6:30 är det frukost för ett eller två barn och 7:15 lämnar vi lägenheten...

Ha så kul på onsdag, själv ska jag på julfest nästa torsdag.
Kram
 

i början...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
av hösten gjorde jag allt möjligt, sydde, stickade, läste, bakade, städade, skrev... Nu har jag ont och har tappat bort (!) stickorna så det blir mer och mer soffan och TV:n för min del. Det är inget jag gillar direkt, men det funkar oftast. Louise vaknar vid 6 varje morgon och då har jag dessutom oftast legat i 1-2 timmar och kramat henne så jag är rätt mör om kvällarna.
 

Cyberkram till dig Lena

Skrivet av  Cajo med Louise
Hoppas du fick lite sällskap.
Lena jag tror det ligger mycket i att ni var lite barnlediga och sedan som du skriver brakar vardagen ned igen.
Vi hade morfar och mormor här i helgen och det var så skönt. Middag ute och bio för mig och Christian plus sovmorgon, underbart. Men visst blir det en chock när man är ensam igen, så känner jag också.

Själv shoppade jag upp mig på hälsokosten idag...bland annat blutsaft och rosenrot. Jag brukar inte äta hälsokost eller andra tillskott, vitaminer eller dyl men jag är sååå trött jämt att jag kände att jag måste verkligen göra något nu.
Jag kan inte skylla på att jag inte får sova på nätterna, det har snarare blivit värre med min trötthet sedan Louise börjat sova hela nätter och jag typ 8 timmar per natt...


Hoppas du är gladare imorgon och att det blir bra med dagis.
Kram
 

kramar i massor från oss *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Hur har idag varit, Lena?

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Hoppas att det har känts liiiite bättre iaf.

Jag vet precis hur du känner det, jag har oxå haft riktigt jobbiga dagar då och då. Att vara hemma länge får mig att klättra på väggarna. Jag klarar inte det...

Du ska se att det känns bättre snart och när bebisen väl kommer blir det ju lite nya rutiner. =)

Kramar till dig!!!
 

nu är man tillbaka till vardagen igen...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
fullt ut. Känner mig lite låg fortfarande, men betydligt bättre än i måndags. Tar en dag i taget och försöker inte att fundera så mycket på framtiden... Louise har haft en toppendag och varit på strålande humör hela dagen och det hjälper mycket. Hon satt till och med och kvittrade i vagnen när vi handlade på ICA, det har aldrig hänt.
 

Artiklar från Familjeliv