Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej tjejer!!! Skriver här för att se om någon kan

Skrivet av Qristelle med Leo
ge mig råd..

Leo har nämligen börjat mardrömma så in i norden! Visst har han haft lite stökiga drömmar på kvällarna iom dagisbörjan, men nu är det jättejobbigt. Han vaknar och är fullkomligt hysterisk, ropar troll inne! Nej, nej.. spöke kommer - farligt - läskigt!!! Å så skriker han som besatt. Ibland tar det uppåt 10 minuter innan vi får honom lugn. Han sover mellan oss, så det underlättar ju iaf lite.. Det är visst en pojke till på dagis (2 år) som pratar mkt om spöken å så,, kan det vara åldern? Är det någon annan som känner igen det här? Vad ska jag göra?? Försöker att prata men det är ju svårt att få honom att förstå..
Vet eg. inte var han har fått allt ifrån, men han ser ett troll i allt.. Vi låter honom inte titta på "läskiga" barnprogram. Alltså inget utöver Max, Alfons etc..

Tips mottages vaaarmt!!!!

Kram på er alla i vintermörkret!
Svar på tråden: Hej tjejer!!! Skriver här för att se om någon kan

hej

Skrivet av  Myzan & Co
har väl tyvärr inga eg råd...

försök att läsa sagor med snälla troll och spöken, eller hitta på egna.
kanske rita och måla troll och spöken. prata hela tiden om att de bara vill komma och leka, säga hej, kramas osv.

mina killar gillar spöken en hel massa nu men jag pratar bara om hur roliga de är, snälla osv.
köpte servetter med spöken på till Halloween, gjorde en tårta med grädde ovanpå och så "ritade" jag ett spöke med chokladsås - den åt vi upp och pratade om hur gott spöken smakar och så tog vi kort med digitalkameran på den och det vill dom titta på i datorn ofta *ler*
de har oxå\' fått varsin reflex som ser ut som ett spöke (köpt på Babyland).

det är nog en fas som han måse gå igenom och det "enda" ni kan göra är att försöka leka och trösta bort det liksom...

hoppas det går över snart så ni får sova lite lugnare!

kramar från oss
 

Tänker som Myzan

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
Låtar böcker med spöket Laban och kanske hyra lite videofilmer.
Trolltider är ju med väldigt snälla troll.

Biblioteket har säkert massor med snälla troll och spökböcker förutom de 2 jag nämt.
 

jobbigt...

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
... stackars Leo som har mardrömmar.

Jag vet inte riktigt om jag kan hjälpa dig med något men är det inte i den här åldern som den der "ökända" nattskräcken brukar sätta in? De kan ju bli helt hysteriska och "okontaktbara" då och då kan man ju bara hålla om dom och vänta tills de lugnar ner sig.

Hoppas allt blir bättre snart!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv