Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snacka om dubbla känslor. *s*

Skrivet av Anna m Elias & Selma
Alltså, en dagen känner man sig deppig och nere som Lena skrev om härnere. Eller så är man fly förbannad och tycker att ens barn är helt omöjliga, som Anne beskrev. Eller så har man bara en sådan underbar dag då man inte kan förstå hur man kan ha tyckt annorlunda.

I fredags hade jag en "bra mamma-dag". Jag var ensam med barnen på kvällen och vi lagade mat tillsammans, Elias hjälpte mig med "farliga" och "svåra" saker som inte Selma kan hjälpa till med (som dela korv med kniiiiiven) medna Selma fick duka. Vi åt mat och det var (kors i taket) inte något gnäll över huvudtaget. Elias sa en massa snälla saker som "Åh, vilken himla god mat, mamma" och "Snälla mamma, kan jag be och få mer av den goda maten" och Selma satt fint jättelänge och åt två stora portioner alldeles själv.

Efter maten stod både Elias och SElma på varsinns tol och lade upp rester i matlådor, diskade kastruller och torkade bord. De hade varsin sopborste och sopade golvet och efter det svabbade vi köksgolvet tillsammans. Elias och Selma lekte fina lekar hela kvällen och 18.15 satt vi tillsammans framför TVn och kollade på "Abbe och Bebbe" som Elias älskar.

Va? Händer sådant här? Var är skriket? Varför bråkar de inte? Varför biter de inte varandra? Varför tar de inte varandras saker? Vad händer??? *chockad*

På kvällen när barnen snällt hade somnat i sina sängar (utan skrik) värmde jag lite glögg åt mig själv och tänkte att det nog inte är så dumt att vara mamma ändå. *s*

Kram

ps. ja, lördagen var full av KAOS, såklart. *s*
Svar på tråden: Snacka om dubbla känslor. *s*

jadu

Skrivet av  Myzan & Co
jag håller med...
vissa dagar så är man färdig att sälja ungarna på e-bay *ler*
men dom flesta dagar brukar ändå vara bra, tack och lov ;)
men visst är det väl härligt att vara mamma - särskilt när dom sover *asg*
kramar från oss
 

ja, du vet...

Skrivet av  Anne o Veera
jag skrev ju för ett tag sen om att vara svårt schizofren....
jag har också såna där ljuvliga perfekta dagar och jag känner mig lycklig! jag känner så sällan mig lycklig att när jag gör det så är det STORT och jag stannar klockorna för en stund och bara andas in känslan!
Veera är på godare humör dessa dagar, maten är jobbigt som alltid, men jag struntar i det, vill hon inte äta så får hon göra nåt annat. orkar inte bråka och jaga längre. Hon äter när hon äter helt enkelt.
Så visst fan är det härligt o vara mamma ibland!
 

Verkligen!

Skrivet av  Sofie m Lukas
Håller helt med, men jag brukar blanda alla de där känslorna som du skrev om på en och samma dag. Så i ena sekunden är det pest, deppigt och jobbigt och sen en stund senare är det jättekul och mysigt igen.
 

Sötnos!

Skrivet av  madele o Tova
Man får mumifiera de bra dagarna och förtränga de hemska.
Ni hade en fantastiskt bra fredag. Vad duktiga dina barn är som kan hantera kniiiven och städa efteråt. Kanske kan skicka mitt lilla monster på träningsläger?

Man är väl bra duperad som förälder för bara det minsta lilla leende från barnen får en att glömma hur hemska de kan vara, eller var just precis innan.

Samtidigt så är loppisbordet ständigt uppfällt utanför porten...

Hå hå jaja, inget är sig likt sedan barnen kom in i bilden!

Kram på er!
 

Artiklar från Familjeliv