Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Patrik tror han är en hund!

Skrivet av Maria med 3 och en på väg
Han kryper fram till hundmaten och vatnnet och äter och dricker ur hundarnas mat/vattenskålar. Jag trodde han skulle ha ledsnat på hundmat efter en period när han var runt året då han var på maten mest hela tiden.

Nu är han på den igen så vi måste ställa undan mat och vatten så han inte när det.

Det värsta är att han tycker det är gott också. Han dricker vattnet sedan hörs ett njutningsfullt aaah! När han knaprar hundmat så säger han mmmmmm gott.

Folk som kommer på besök måste ju undra hur vi behandlar honom eftersom han måste äta hundmat.

Gammelhunden blir skitsur när vi tar undan mat och vatten för henne. Hon är van att hela tiden ha tillgång till välfyllda skålar så hon kan äta och dricka när hon vill och hon meddelar ofta och mycket hur taskiga vi är mot henne som låter henne svälta ihjäl *L*.

Frågan är var vi kan göra av hundmaten så att inte sonen kommer åt den, men hundarna gör det.
Svar på tråden: Patrik tror han är en hund!

*fnissar*

Skrivet av  Myzan & Co
ursäkta men jag såg Patrik framför mig knaprandes och drickandes med att "ahhhh" efteråt *skrattar*

inte lätt det där...
har man katt så kan man juh ställa upp mat/vatten på en bänk eftersom de lätt kan ta sig dit men med hundar...
ni får göra hundlucka i köksdörren, men har ni stora vovvar så får juh Patrik plats att åla sig igenom dom oxå\'...

hoppas han slutar snart så vovvarna får ha sina vanor *ler*

kramar från oss
 

SMå hundar, men ingen köksdörr

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
Det enda ställe vi kan gömma hundmaten på är inne i tvättstugan. Vi måste i såna fall såga sönder dörren så att det blir en hundöppning som vovvarna kan komma igenom.
Problemet är att Patrik nog försöker ta sig igenom det hålet med och kommer han inte igenom så fastnar han.

Idag har han iaf låtit hundmaten vara. Det ska bli skönt när han börjar hos dagmamman imrogon igen efter julippehåll så får hundarna äta fritt på dagtid iaf.
 

Artiklar från Familjeliv