Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

LITE FRÅGOR OM ERA KOTTAR!

Skrivet av Erica
Har en tjej född mars -03!
Dricker ditt barn fortfarande välling?
Sover i spjälsäng?
Kissar i pottan ibland?
Har napp?

Min dotter dricker fortfarande välling har napp och sover i sin spjälsäng...men hon börjar bli stor nu tycker jag.Pottan vägrar hon sitta på!
Skulle vara kul att höra hur ni har det!
Hej svejs!
Svar på tråden: LITE FRÅGOR OM ERA KOTTAR!

Myzan svarar

Skrivet av  Myzan & Co
Dricker ditt barn fortfarande välling?
* japp det gör han, både morgon och kväll. det gör hans storebror oxå\' som fyllde 3 år 5/1

Sover i spjälsäng?
* japp, de gör båda. funderar dock på att byta sängar snart till båda. ska juh få en bäbis till snart och det känns onödigt att köpa en spjälis till (den som min lilla kille sover i har vi lånat) *ler*

Kissar i pottan ibland?
* nope, inte mars-barnet inte! storebror går på toa ibland (har sån toa-ring-sits).

Har napp?
* japp, men bara i sängen - detta gäller båda två oxå\'. vi pratar om att ta bort napparna med killarna. säger att dom börjar bli stora nu och att man inte har napp när man e stor. borde nog ta tag i detta innan bäbis kommer - det lär bli några kvällar med mycket jämmer och elände...

kramar från oss
 

Annika svarar

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
Viktoria har aldrig tyckt om välling, men jag tror det att vanligt att de dricker det länge.

Vi tog bort spjälsängen i höstas. Det är skönt att hon kan gå upp själv.

Hon är helt ointresserad av pottan.

NApp använder hon, men bara när hon ska sova!
 

Bettina svarar

Skrivet av  Bettina
Jessica dricker välling,sover i spjälssäng, kissar på toaletten ibland och suger på tummen.
 

Cajo svarar

Skrivet av  Cajo med Louise
Louise dricker välling varje kväll innan hon lägger sig. Vi äter tidig middag så hon behöver absolut äta någon innan läggdags och det är fortfarande "ning-ning" som gäller för henne.
Hon brukar också få välling och torr blöja i våran säng vid 6-tiden på lör-sön morgon. Sedan sover vi vidare och går upp vid 8. Det kanske inte är så smart? men väldigt mysigt har vi. Väger upp för veckorna då vi går upp väldigt tidigt.

Louise ligger i spjälsäng, vi pratade senast igår om när vi ska byta ut den och det kommer vi att göra först när hon tar sig ur den på egen hand.

Vi har pottan framme på toaletten och Louise brukar komma och dra i blöjan och säga kissa potta. Nästan alltid så har hon precis kissat i blöjan (den är varm)
Så det kommer nog inom sinom tid. Hon fattar ju att det hänger ihop. Vissa nätter är hon torr på morgonen och andra väger blöjan ton.

Angående nappen så är den fortfarande väldigt viktig, inte så mycket på dagtid men på kvällen och när hon ska sova.
 

Cajo svarar

Skrivet av  Cajo med Louise
Dricker ditt barn fortfarande välling?
Ja, varje kväll innan läggdags

Sover i spjälsäng?
Yes, vi byter nog inte förrän hon tar sig ur den på egen hand

Kissar i pottan ibland?
Nej det har hon inte fått till ännu. Däremot så kommer hon ofta när hon är precis nykissad och säger kissa pottan och drar i sina byxor och blöjan.

Har napp?
O ja, hennes käraste ägodel ibland :-)
 

Lena svarar

Skrivet av  Lena m Louise 030326 + Ytte bf 8/2
Louise:

* Dricker välling innan hon ska sova = stooor, tung blöja på morgonen
* Kissar mestadels stora pölar på golvet *s*, men kan chocka genom att kissa både på potta och på offentliga toaletter. Bajs ska däremot antingen bajsas på golvet eller i blöjan, inga pottor eller toaletter här inte.
* Sover i spjälis för att hennes mamma vill hålla henne på en begränsad yta vid nattning och sovning. Klarar inte av att ligga brevid i en stor säng och natta för då blir jag ömsom mycket pussad och kramad (störtmysigt) och ömsom brutalt kickad på näsan (=skitförbannad mamma som får magsår). Louise är som en hund och måste snurra runt X varv i sängen innan hon somnar och ligger hon i stor säng hoppar hon genast ner igen och vi börjar bråka. Så spjälsäng "rules"

* Har napp 1 gång/månad ungefär, däremellan slinker både ena och andra handen in när hon blir ledsen/arg.

Annars är hon precis som vilken annan unge som helst, skitgullig och rolig och på otroligt pestigt humör ett par gånger om dagen.
 

Anne o Veera här!

Skrivet av  Anne o Veera
Veera älskar välling och jag hoppas hon vill dricka det många, många år till!
Hon sover i en vanlig vuxensäng, min gamla DUX...
Hon kissar aldrig i pottan, aldrig någonsin.
så nu vet ni det...
 

Sofie svarar!

Skrivet av  Sofie m Lukas
Lukas har aldrig druckit välling, han sover fortfarande i spjälsäng (fast numera är det nästan alltid i vår säng istället), har aldrig kissat på pottan men är medveten och kan säga när han kissat och bajsat i blöjan, hade napp en del de 3-4 första månaderna men inte nu längre.
 

Anna m E&S svar:

Skrivet av  Anna m Elias & Selma
Dricker ditt barn fortfarande välling?
- yes! Och det tänker vi fortsätta med! =)
Sover i spjälsäng?
- ja, det hoppas jag hon gör länge till.
Kissar i pottan ibland?
- händer väldigt sällan
Har napp?
- nä, men tumme! ;-)
 

Artiklar från Familjeliv