Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

arbete och sjuka barn+RBUs hemsida

Skrivet av RMB-mamma
Hur har ni som arbetar det med antalet dagar ni är hemma med sjukt barn?På sista tiden har det varit mycket med magen,lös mage.Jag vet inte om det har med hennes utveckling att göra eller om det är något hon ätit.Det kommer lite då och då.Tar ni ut vård av sjukt barn eller har ni någon släkting som kan vara hemma med barnet?Mormor rycker in titt som tätt,men det känns inte så bra att alltid göra så.Även stora barn som är sjuka blir små och ynkliga.Vad säger era arbetsgivare?
Någon som vet hur man skriver inlägg på deras diskutions-sida?Förstod inte riktigt var man skulle skriva,för det skall man väl kunna?
Svar på tråden: arbete och sjuka barn+RBUs hemsida

Vård av barn + lös mage

Skrivet av  peter56
Jag förstår att det är jobbigt att vara hemma från jobbet alltför ofta p.g.a sjukt barn. Det enda rådet jag kan ge är du skall försöka orka trycket från jobbet. Din dotter är trots allt viktigare. Jag tror att du fixar det, du verkar stark. (Jag hade under en period själv väldigt hög sjukfrånvaro och vet hur jobbigt det var).

När det gäller lös mage så är även det ett problem som jag känner igen. Jag tror att det började i den åldern som din tjej är nu. Jag har det fortfarande i perioder. Jag måste tänka på vad jag stoppar i mig. Jag måste äta "stoppande" mat för att jag skall få ordning på magen. Jag äter även A-Fil varje dag för att hålla magens bakterieflora i ordning. Just nu är jag inne i en sådan här problemperiod. Jag klarar att jobba just nu, men det är knappt. Så just nu kan jag t.ex inte dricka kaffe. Jag som älskar kaffe. Mina magbesvär blir även värre om jag oroar mig för något.
Nu t.ex. så bekymrar jag mig för min sjukliga gamla mamma.

Jag vet inte om det här gav dig så mycket, det var väl mest löst pladder från min sida. Men i alla fall önskar jag lycka till!

 

Diskussion på RBU:s hemsida

Skrivet av  magdalena andersson
Hej
Så här gör man när man vill göra ett inlägg på RBU:s diskussionsforum.
1. Gå in på www.rbu.se, klicka på knappen Diskussionsforum i vänsterspalten
2. Där hittar du för närvarande tre pågående diskussionsgrupper. Inom varje grupp pågår små diskussioner kring ämnen som rör huvudgruppen.
3. Välj vilken diskussion du vill gå in i.
4. Skriv ett inlägg genom att klicka på senaste inlägget (ligger i spalten till höger) eller starta en nya diskussion genom att klicka på knappen "Skapa ny diskussion"
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv