Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Härligt att vara ledig

Skrivet av peter56
Under den kommande helgen är jag ledig både lördag och söndag. Gissa om det känns skönt efter att ha jobbat i elva dagar i ett sträck.

Min första vecka på det nya jobbet har varit rörig. Det var dåligt förberett för min ankomst. Nödvändiga dataprogram saknades, e-posten var inte klar, visitkort saknas osv i all oändlighet. Jag är ganska sur, man känner sig inte speciellt välkommen efter en sån början på en ny arbetsplats.

Nog med gnäll, ha en skön helg!
Svar på tråden: Härligt att vara ledig

Hej P! *ot*

Skrivet av  Ä~tina på besök
Hade tänkt fråga dig hur nya jobbet verkade.

Trist att inte känna sig "välkommen"~de har ju haft en hel del veckor på sig tycker jag.

Ha en skön ledig helg i alla fall.Det är du fötjänt av.

~kram~
 

tillbaka igen

Skrivet av  lisa
Hej Peter
Hoppas att allt jobbstrul lägger sig och att du kommer att trivas på ditt nya arbete. Har själv legat lågt här på grund av bostadsbyten och sonens hälsobekymmer, det kommer att ta ett par veckor till innan proverna har analyserats och vi vet orsakerna till att han mår dåligt och har dåliga värden.
 

Har saknat dig

Skrivet av  peter56
Nu förstår jag varför du inte har setts till här på ett tag. Jag har saknat dig, och jag hoppas verkligen att din son snart kommer att må bättre.

Angående mitt jobb så hoppas jag att det ordnar sig under nästa vecka. Men jag håller fortsatt kontakt med min gamla arbetsplats för att en reträttplats om det skulle strula på mitt nya arbete. Jag är förmodligen välkommen tillbaka. Det skulle naturligtvis kännas snopet att gå tillbaka, men det är ändå skönt att ha det i bakfickan.
 

Hoppas..

Skrivet av  Viggos mamma
att nästa vecka blir bättre och att du njuter av helgen ledighet!
 

Njuter

Skrivet av  peter56
Jo, jag njuter av att vara ledig efter att ha haft en alldeles för lång arbetsperiod. Och i går fredag så fick jag i alla fall ett av de dataprogram som jag behöver i min dator.

Och när jag kom till jobbet igår så låg det tre disketter på mitt skrivbord, så det var bara att ladda in dem i datorn. Så nu har jag i alla fall ett säljprogram så att jag kan skriva ut en offert och ett köpeavtal.

Så nu hoppas jag på att nästa vecka blir bättre.