Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp för kalla fötter.

Skrivet av RMB-mamma
Vi använder sk vetesäck från hälsokostbutiken.Vi värmer den i micron i högst 4 minuter.Den blir kokhet och dottern brukar ha fötterna på den,eller under täcket när hon ska somna.
Själv har jag den mest för nack/axel-värk.Den är skön vid huvudvärk och vid förkylning och värk i bihålorna är den bra.Längst ned i åkpåsen för bebisar funkar den ochså. Den går kort och gått att använda till mycket.På somrarna lägger min kompis den i frysen.
Svar på tråden: Hjälp för kalla fötter.

Vilken smart idé

Skrivet av  peter56
Vilken smart idé, den ska jag testa. När din dotter värmer sina fötter med hjälp av vetesäcken, har hon då strumpor på sig då eller inte?
 

Vetesockor

Skrivet av  Vendela
Hej!
När jag fyllde år fick jag ett par vetesockor. Det är fleecesockor med ficka under där det sitter två små vetesäckar som man värmer i micron. De här har varit oslagbara i vinter mot kalla fötter.
Jag tror de är köpta fårn någon "sminkkedja", kommer inte ihåg vilken.
 

Man lär sig något nytt...

Skrivet av  peter56
Man lär sig något nytt varje dag. Dessa sockor har jag aldrig hört talas om.
 

Olika

Skrivet av  RMB-mamma
Eftersom hon gärna springer strumplös blir det som det blir. Är säcken för varm, för den kan bli brännhet lägger vi något emellan. Täcket, en handduk går bra. Hon har en kanin som har en liten vetekudde i magen. Tanken är nog att mindre barn kan gosa med den eller ha med ut i vagnen. De där vetesockorna var intressanta. Kan inte du, Vendela försöka minnas var de kommer ifrån?
 

Jag ska nog testa

Skrivet av  peter56
Jag ska nog också testa vetesäcken. För min del blir det nog i så fall med en handduk mellan säcken och fötterna, eftersom även jag helst är utan strumpor när jag är hemma.

Tack för ditt tips och ditt svar!
 

De är köpta på

Skrivet av  Vendela
Etos . Vet ej om de finns i barnstorlekar.