Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ångrar mig

Skrivet av peter56
Jag måste bara skriva av mig lite:

Jag ångrar så att jag håller på att bli galen att jag bytte jobb. Jag vantrivs och har en klump i magen inför varje ny arbetsdag. Jag hade det ju bra på det gamla arbetet, varför skulle jag byta?

Detta hade ju absolut ingenting med rmb att göra, jag hade bara lust att berätta för er hur korkad jag har varit.

Svar på tråden: Ångrar mig

jättetråkigt

Skrivet av  lisa
Hej
vad tråkigt att du inte trivs. vad jag förstår kan du få din gamla plats tillbaka. I allafall måste du ju göra något åt situationen, du har många år till att arbeta och det får inte kännas så som du beskriver att gå till sitt jobb. Känner du att det skulle kunna gå att abeta där så prata med någon du har förtroende för, annars säg upp dig och försök komma tillbaka igen till ditt gamla jobb. Att vantrivas på jobbet leder ofta till ohälsa och det är det inte värt. Önskar jag kunde hjälpa dig men det går ju tyvärr inte du måste besluta själv, fast det vet du ju redan.
 

Onekligen svårt

Skrivet av  peter56
Jag har onekligen hamnat i ett svårt läge, och det värsta är att jag har mig själv att skylla. Jag hade ju ett bra jobb när jag ändå bytte arbete. Jag vet inte om jag kan få tillbaka mitt gamla jobb eller om jag hörde det jag ville höra i samband med att jag sade upp mig.

Och att snacka med någon jag har förtroende för, det är också svårt i det här läget. Firman är ganska liten, det är förutom mig två delägare som arbetar med försäljning. Dessutom finns det en verkstad och en kontorist. Och jag känner ingen av dem tillräckligt väl för att snacka med dem om mina bekymmer.

Och om jag inte skulle få tillbaka mitt gamla jobb så är det väl bara att stå ut med min nya anställning. Som du vet så är det ju inte så lätt att få jobb när man är handikappad. Och att gå i förtidspension vid min ålder är ju heller ingen lösning.

Och jag som var så stolt att jag hade fått ett nytt jobb på egna meriter utan att ha behövt böna och be för att få jobbet.
 

Följ din magkänsla.

Skrivet av  RMB-mamma
Känns det fel byt tillbaks. Du får försöka känna vad som är dåligt. Jobbet är så stor del av ens liv så där måste man trivas.Har själv tvingat mig till arbetet tidigare. Nu har jag det så bra man kan ha det. Allas barn pratas det om vid fikat och lite speciellt blir det om min dotter. Hon är älst så de andra undrar vad de har att vänta sig framöver.
 

Jobbet är ju jätteviktigt

Skrivet av  peter56
Du har helt rätt i att jobbet är viktigt. Trivs man inte på jobbet så blir hela ens liv i kaos. Och jag vet ju inte om jag kan få tillbaka mitt gamla arbete, eller om det var ett önsketänkande från min sida.

Just nu har jag ingen större lust att gå till min gamla arbetsgivare och böna och be. Jag mår pest och vet inte hur jag ska stå ut.

Tack för att du bryr dig, och orkar läsa mitt svammel!