Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Botulindax

Skrivet av RMB-mamma
Nästa vecka är det alltså dax för injektionerna i fötterna. Vi måste köpa sprutorna på apoteket först, slår vad om att de är jättedyra. Jag ska hämta tabletterna för blåsan imorgon och 2 paket går på ca 600kr. Vi har precis börjat om på högkostnadskortet. Sprutorna täcker säkert upp till resten.Kanske någon som vet?
Svar på tråden: Botulindax

Jag som är spruträdd

Skrivet av  peter56
Jag som är spruträdd säger, stackars din dotter som ska få injektioner.

Jag vet inte något om kostnaderna för dessa sprutor, men jag är rädd för att de snabbt når upp till högkostnadsskyddet. När jag hämtar ut bandagemateriel till min stomi så når jag upp till gränsen för högskostnadsskydd på ett enda uttag.
 

Va!

Skrivet av  Jonathan
Jag förstår inte vad det är för sprutor.
Du har säkert förklarat det förut,men kan du vara snäll att berätta igen.
 

Spända leder

Skrivet av  RMB-mamma
Sjukgymnasten och doktorn tyckte att hon var spänd i lederna som vickar foten upp/ned. Nu är ju den rörelsen defekt pga rmb, det går bättre arr dra upp foten än ned.Skjuta ifrån med foten är det inte tal om. Dessa injektioner ska göra foten "mjukare".Det ska även intensivgympas i samband med injektionerna och en tid efter.Är lite osäker.Jag återkommer med resultatet i något inlägg framöver.
 

När min dotter...

Skrivet av  Ny!
haft spända fotleder så har vi alltid fått kolla om r.märgen fastnat sk tjudrad märg och fått operera det två ggr! Fast hon har ju aldrig varit "så gående", bara med höga ortoser och rullator innan sin stelop.
Hoppas det hjälper med sprutor och sjukgymnastik för er!
 

Artiklar från Familjeliv