Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mobbad

Skrivet av peter56
Nu tänker jag berätta varför jag vantrivs på mitt nuvarande jobb. Jag har för första gången i mitt liv förföljts p.g.a mitt handikapp, och det av en av mina chefer. Om man ska kalla det för mobbning eller förföljelse är väl bara en lek med ord, men jag kallar det för mobbning.

Denne chef var från början emot att anställa mig, och detta p.g.a det faktum att jag sitter i rullstol. Men han blev övertalad av sin kompanjon. Jag är ju ganska van vid att bevisa att jag "duger" så jag tänkte optimistiskt att det fixar sig bara vi lär känna varandra. Men jag hade fel, det blev bara värre och värre.

Fy vilken hemsk upplevelse detta har varit.
Svar på tråden: Mobbad

Nedvärdering.Grr!

Skrivet av  Ä~tina på besök.
Hej P! Man blir förbaskad!!
Dirkriminering!

Kram med hopp om en trevlig helg.Hoppas du är ledig!
 

Ledig?

Skrivet av  peter56
Ledig, vad är det? Skämt åsido, i morgon lördag har jag lovat att hjälpa till med bokföring som har blivit liggande hos min nygamla arbetsgivare.

Och på söndag har jag dessutom lovat att rycka in ett extrapass på min nuvarande arbetsplats. Ledig är jag först på långfredagen.
 

Anmäl!

Skrivet av  Ny!
Hej Peter! Jag tycker du ska ta kontakt med HO. Finns ju på nätet www.handikappombudsmannen.se
 

Orkar inte bråka

Skrivet av  peter56
Jag orkar inte bråka om detta, jag är bara glad att komma ifrån det där dårhuset med psyket i behåll. Fast det tar nog ett tag innan jag har slickat såren efter denna jobbiga tid.
 

Fy fasen

Skrivet av  Nenne med Saga
vilka männsikor det finns! Jag blir så förbannad.
Ibland undrar man om cheferna får någon utbildning alls??
Jag har tänkt mycket på dig och jag hoppas innerligt att du blir bättre bemött på din "gamla" arbetsplats.

Kram!
Jenny m. familj
 

Det blir jag

Skrivet av  peter56
Jag blir bättre bemött på min "nygamla" arbetsplats, där är vi kompisar. Jag var där i fredags förmiddag och ska dit på lördag för att hjälpa till med bokföring som har blivit liggande p.g.a det saknas en gubbe (jag).

När det gäller utbildning av chefer: Det gäller ett litet företag med bara ett par delägare, båda saknar helt chefutbildning.
 

Artiklar från Familjeliv